A Fidesz-Magyar Polgári Szövetség Informatikai és Telekommunikációs Munkacsoportja a mai ülésén a mobilkommunikációval kapcsolatos fogyasztóvédelmi kérdésekkel foglalkozott.
A munkacsoport áttekintette az érintett területet, és arra a megállapításra jutott, hogy a fogyasztók kiszolgálása és tájékoztatása nem felel meg minden esetben a fogyasztói érdekeknek és a jogszabályi előírásoknak, a mobilszolgáltatók sokszor nem járnak el a tőlük elvárható módon.
Sok esetben tapasztalható, hogy nem kellőképpen tájékoztatják a fogyasztókat pl. a másodperc alapú számlázásról a percalapú számlázásra történő átállásról, valamint egyes mobilszolgáltatók az előfizetők beleegyezése nélküli újabb kétéves hűségnyilatkozatot hosszabbítanak.
Mivel a Fidesz kiemelten fontos területnek tekinti a fogyasztók védelmét, ezért három fontos területet kíván áttekinteni, és azt a fogyasztók számára megnyugtató módon kezelni.
Fontosnak tartjuk a másodperc alapú számlázás kérdéskörének tisztázását, a telefonos ügyfélszolgálati munkatársak könnyebb elérésének lehetőségét és a hűségnyilatkozatok időtartamának lerövidítését.
A fenti kérdésekben a lehető legrövidebb időn belül egyeztetést kezdeményezünk a szakmai szervezetekkel, szakhatóságokkal és a parlamenti pártokkal.
Koszorús László, fogyasztóvédelmi szakpolitikus
Nyitrai Zsolt, az Informatikai és Telekommunikációs Munkacsoport vezetője