- Kerületi polgármesterként mit tart a legnagyobb hiányosságnak a fővárosi vezetés munkájában?
- Elsősorban azt, hogy a közlekedés és a tömegközlekedés romokban hever Budapesten. Az egyik leginkább bosszantó probléma a Moszkva tér rendezetlensége, pedig a rendszerváltás óta már többször megígérte a városvezetés a rendbehozatalát. Mindenki tudja, hogy szörnyű állapotban van a csomópont. Horváth Csaba és Kóka János a tavalyi önkormányzati választások kampányában hangzatos ígérteket tett, hogy felújítja a Moszkva teret. Horváth Csaba ma már a főpolgármester-helyettes, mégsem történt azóta semmi. A jelenlegi gazdasági tárcavezető az ősszel még azt is kijelentette, hogy ha nem építi át a teret a ciklus végére, akkor lemond. Korábban, amikor Demszky Gábor valami nagyszabású tervet mutatott be a Moszkva térrel kapcsolatban, csak a látványos külcsínt láthatta az ember, holott a gond lényege a közlekedés rendezése, a többi részletkérdés. Évekkel ezelőtt még azt mondták, hogy harmincmilliárd forint kell a beruházáshoz, ma már csak tízről beszélnek.
- Demszky Gábor októberben kijelentette, hogy 2010-ben nem indul újra a főpolgármesteri székért. Mit üzen ez a budapestieknek?
- Szerintem senkit sem érdekel, hogy három év múlva ki vezeti majd a várost. A lakókat az foglalkoztatja, hogy ma mit csinál. Mindazonáltal furcsa és szerencsétlen kijelentésnek tartom. Alátámasztja ugyanis azt, amit látni is lehet: Demszky Gábor megfáradt és fásult lett, holott Budapestnek lendületes, tettrekész vezetőre lenne szüksége.
- Milyennek értékeli a közös munkát?
- Hiányzik az érdemi egyeztetés, az együtt gondolkodás. E nélkül nem lehet vezetni egy akkora várost, mint Budapest. Látszik a főpolgármester konoksága a 4-es metró ügyében is. Ma már hatszázmilliárd forintnál tart a beruházás, mégsem látszik a vége. Az is egyértelmű, hogy ennyi pénzből számtalan fontosabb kérdést meg lehetne oldani.