A magyar vasút másfél évszázados működésének mélypontján van.
A megoldás nem a privatizáció, hanem éppen ellenkezőleg: a vasutat a magyar állam tulajdonában kell tartani, mert a biztonságos vasúti szolgáltatás állami felelősség. A vasútvonalak bezárása helyett fejlesztésekre van szükség.
A jelenlegi kormánynak nincs vasútfejlesztési, fenntartási stratégiája. Napjainkat e téren ötletszerűség, szakmai és gazdasági logikát nélkülöző elaprózott fejlesztések jellemzik. A vasút szétesett, működőképes egységeit eladták. A "reform" kevés, a magyar vasutat újjá kell építeni. A tömegközlekedés társadalmi szerepe, valamint a környezet védelme érdekében a vasúti személyszállítást a bevétel-centrikus vállalati üzem helyett valódi közszolgáltató üzemként kell működtetni.
Márton Attila (Fidesz)
országgyűlési képviselő