ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Csupán gyenge PR-fogás a magánosítás

Széles Gábor: A bejelentést csak PR-fogásnak tartom, annak is gyengének. A kormányfő a mindennapi gondokról akarja elterelni a köz figyelmét, vagy legalábbis megpróbálja.
Létrehozva: 2008. február 21., 09:23 | Utoljára frissítve: 2008. február 22., 00:34
nyomtat küld

- Mit szól ahhoz, hogy az állami cégekből vásárolhatnak tulajdonrészt az állampolgárok a kormány új tulajdonosi programjának keretében?

- Az a cég, amely 51 százalékban állami tulajdonban van, nem valós piaci alapon működő részvénytársaság lesz a tőzsdén. Másfelől ha néhány állami vállalatból részt szerezhetnek az emberek, azzal még nem oldódnak meg a társadalmi feszültségek. A kormánynak inkább azon kellene dolgoznia, hogy új munkahelyeket hozzon létre, ne csak szóban növelje a foglalkoztatást, és emellett induljon el a bérfelzárkóztatás is.

- Ön szerint előfordulhatnak visszaélések a magánosítás során?

- A kárpótláshoz hasonlóan vélhetően itt is lesznek olyanok, akik rafinált módon olcsón felvásárolják az állampolgároknak kedvezményesen juttatott részvényeket, és így jelentős tulajdonhoz juthatnak az értékes állami cégekben.

- Mennyi időt vehet igénybe az értékesítés levezénylése?

- Hosszabb időbe telhet. Hiszen ez a kormány ennél egyszerűbb projekteket sem tudott megvalósítani, gondoljunk csak a kormányzati negyedre vagy a pécsi Európa kulturális fővárosa projektre.

- Ezzel a hirtelen jött magánosítási lépéssel ön szerint mi a valódi célja Gyurcsány Ferenc miniszterelnöknek?

- A bejelentést csak PR-fogásnak tartom, annak is gyengének. A kormányfő a mindennapi gondokról akarja elterelni a köz figyelmét, vagy legalábbis megpróbálja. Például arról, hogy milyen veszélyes területre tévedt a Gyurcsány-kormány a vizitdíj bevezetésével.

- Mire gondol?

- Arra, hogy megpróbálja összeugrasztani a betegeket az orvosokkal. Miközben az egészségügy finanszírozása az állam feladata, a kormány nem biztosít elegendő pénzt a működéshez, hanem annak egy részét az egészségügyben dolgozó orvosokkal szedeti be. Mi történik akkor, ha erre rászokik a kormány, s más területeken is ezt a módszert követi? Ha például a közigazgatásban, mondjuk az önkormányzatoknál, a köztisztviselők bérét csökkentené, majd a kieső bevételt "belépési kilincspénz" jogcímen beszedetné az ügyfelektől a dolgozókkal, így pótoltatva a lefaragott bérüket. Vagyis így kialakulhat egy olyan kormányzati és parlamenti stratégia, hogy az egyes érdekcsoportok ügyeivel foglalkozó közigazgatási szerveknél csökkenthetnék a bérköltséget, és rábízhatnák az ott dolgozókra béreik kiegészítését törvényi felhatalmazással. Tehát veszélyes vizekre evezhetne a kormány, ha parlamenti felhatalmazással, mutyizva a köztisztviselői karral, a közigazgatási feladatokat pluszpénzekért végeznék el, miközben a vállalkozások és a polgárok ezért fizetik adót az államnak. Éppen ezért nemcsak a vizitdíjat és a kórházi napidíjat kellene törvényen kívül helyezni, hanem olyan törvényt kellene hozni, amely megakadályozza, hogy a mindenkori kormány ilyen lépéseket tehessen.

(Magyar Hírlap)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések