FIDESZ.HU > Hírek > Európai Unió Nyomtatás
Ablak bezárása
Mobiltelevíziózás: jóváhagyták a DVB-H szabványt
Az Európai Bizottság hétfőn jóváhagyta a DVB-H (Digital Video Broadcasting Handheld) nevű, mobil televíziózást lehetővé tevő műszaki szabványt. A mobil televíziózás piaca 2011-re elérheti a 20 milliárdeurós nagyságrendet, és világszerte mintegy 500 millió fogyasztóhoz juthat el.
Létrehozva: 2008. március 17., 15:05

- Ahhoz, hogy a mobil televíziózás Európa szerte elterjedhessen, először stabil technológiának kell rendelkezésre állnia. Ezért örülök annak, hogy a Bizottság mai, a tagállamokkal és az Európai Parlamenttel szoros együttműködésben meghozott döntésével az EU a DVB-H-t a földi mobil műsorszórás elsődleges technológiájaként hagyta jóvá - mondta Viviane Reding, az információs társadalomért és a médiáért felelős európai biztos. Mint mondta, az EU mobil televíziózásra vonatkozó stratégiájának végrehajtásában a következő lépés az engedélyezési rendszerekre vonatkozó iránymutatás elkészítése, valamint - a DVB-H-hoz hasonlóan nyílt szabványokon alapuló - jogkezelési rendszerek elősegítése lesz.

Miután az Európai Unió Hivatalos Lapjában közzétették a brüsszeli bizottság határozatát az EU szabványjegyzékében történt változásról, a tagállamokat felkérik, hogy ösztönözzék a DVB-H használatát. A DVB-szabványok családjának egyértelmű támogatása az unió reményei szerint a harmadik országok számára is fontos jelzés, amely arra biztatja őket, hogy e technológiája mellett döntsenek.

A DVB-H jelenleg a legelterjedtebb mobil televíziózási szabvány Európában, jelenleg 16 országban a próbák és a forgalomba hozatal közötti szakaszban van. A DVB-H szolgáltatás Olaszországban már piacra került, és várhatóan még az idén bevezetik Finnországban, Ausztriában, Franciaországban, Svájcban és Spanyolországban.

Az EU-bizottság szerint az idei év kulcsfontosságú a mobil televíziózás európai uniós elterjedése szempontjából. Több jelentősebb sportesemény - például a labdarúgó Európa-bajnokság és a nyári olimpia - egyedülálló lehetőséget teremt új szolgáltatások bevezetésére és arra, hogy a fogyasztók megismerjék ezt az újfajta technológiát.