A hat ország 600 vállalatának bevonásával készült felmérés a klímaváltozás és az extrém időjárási körülmények üzleti működésre gyakorolt hatását vizsgálta. Az Atradius közleményében rámutat: a felmérésben résztvevő cégek úgy gondolják, hogy a költségek emelkedéséhez és az értékesítés csökkenéséhez is vezethetnek az időjárás által okozott károk.
A tanulmányból kiderül, hogy a cégek már rendelkeznek negatív tapasztalatokkal. A német cégek 60 százalékának eddig leginkább a viharkárok okoztak gondot, míg Franciaországban és Olaszországban a hőség volt a szélsőséges időjárás okozta üzleti veszteségek fő oka.
Az európai vállalatok a jövőt illetően sem derűlátóak. Csaknem 40 százalékuk úgy gondolja, hogy a szélsőséges időjárás által okozott károk az elkövetkező tíz évben őket is érinteni fogják, és a klímaváltozás negatívan befolyásolja üzletmenetüket.
Az üzleti működésre gyakorolt negatív hatások ellenére a már károkat szenvedett vállalatok közül csak minden harmadik tesz átgondolt lépéseket, hogy megvédje magát. Közülük a legnagyobb arányban - 27 százalékuk - biztosítást kötnek, 23 százalékuk pedig krízismenedzsment tervet dolgoz ki. A hosszú távú védekezési technikák közül a biztosítás a leggyakrabban, a vállalatok 56 százaléka által használt intézkedés.