ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Kormányzati szőnyegbombázás

A Magyar Televízió és a Magyar Rádió közalapítványi kuratóriumi elnökségeiben - az MDF-fel - kétharmados többségbe került az MSZP és az SZDSZ. A koalíciós szakítással így az egész közmédiáról, az MTV-elnökről a Fidesz és a KDNP kizárásával dönthet a balliberális oldal. Szalai Annamária, az Országos Rádió- és Televízió-testület (ORTT) Fidesz által delegált tagja MSZP-s erőpolitikáról beszél, amellyel veszélyeztetik az új médiatörvény elfogadását. Állítja, ha fennmarad a közszolgálat jelenlegi törvénytelen finanszírozása, az Európai Unió súlyos milliárdokkal szankcionálhatja a költségvetést.
Létrehozva: 2008. május 30., 08:43
nyomtat küld

- Mit tud lépni a Fidesz a médiakuratóriumokban és az ORTT-ben a koalíciós szakítás után kialakult helyzetre?

- Az MSZP rövid távon úgy számol, hogy ez a helyzet előnyös neki, de valójában ez hosszú távon egyáltalán nem hoz majd nekik hasznot. Számos területen ugyanis kölcsönösen jó megállapodásokat tudtunk kötni az elmúlt időszakban, de most a további megállapodásokat kockáztatják csak azért, hogy kádereiket elhelyezzék a kuratóriumi elnökségekben. A közintézmények viszont veszítenek az ügyön. Az ellenzék minden törvényes lehetőséget kihasznál a helyzet megváltoztatására. Egyébként nonszensz az is, ami az ellenzéki oldalt jellemzi a kuratóriumi elnökségekben: a második legnagyobb ellenzéki frakció, a KDNP súlytalanul szerepel a testületekben.

- De önnek mint a második legnagyobb frakció küldöttjének ugyanannyit ér a szavazata az ORTT-ben, mint a tizenegy fős MDF-frakció küldöttjének.

- Igen, ez is furcsa. Eközben az MSZP négykilenced szavazati aránnyal vehet részt a munkában.

- Nem a médiatörvénnyel van gond?

- Inkább a jogalkalmazással. A szabályozás struktúrája papíron jól mutatott. A médiatörvény megalkotásakor ugyanis demokratikus keretekben gondolkodtak. A kuratóriumi egyensúlyi helyzet viszont a balliberálisok szerint csak akkor fontos, ha a polgári oldal van kormányon. A törvényt sajátosan értelmezik. Az Orbán-kormány alatt, amikor az ellenzék nem tudott megállapodni jelöltjeikről, csonkává tették a kuratóriumot. Így a működésképtelenség látszatát alakították ki. De akkor is sajátosan alkalmazták a szabályozást, amikor már kormányon voltak. A jobboldali kormánnyal szemben ők egyszerűen beavatkoztak az ellenzéki oldal ügyeibe. Kijelölték, melyik ellenzéki párt rossz, és melyik a jó, így az MDF négy taggal vehetett részt, míg a Fideszt kizárták a munkából. Ez volt a valódi csonka testület. Mindez bizonyítja: az ő jogállami felfogásuk teljesen más mint a miénk, a polgári oldalé.

- Mit szól az MSZP véleményéhez? Azt mondják, a törvény kötelezi a testületek kibővítésére.

- Ez nem egészen így van. A törvény csak lehetőséget ad, nem kötelez a médiatestületek megszállására, felduzzasztására. Most szőnyegbombázást hajtanak végre. Ha korábban önmérsékletet tudtak gyakorolni abban, hogy a kormányoldalon belül hogyan osztják el a helyeiket, akkor érthetetlen, most miért nem képesek erre. Pedig ezzel kockáztatják a hosszú ideje folyó ötpárti médiatárgyalások sikerét. Elindult egy folyamat a digitális átállás törvényének megalkotása körül, jó szakmai munkakapcsolat alakult ki közöttünk. Aztán a szabályozás is megszületett. Az új médiatörvényről is tárgyalások kezdődtek. Remélem, az összes felelős politikai erő belátja, a mostani helyzet tarthatatlan, kiszámíthatatlanná vált. Érthetetlen az MSZP viselkedése: feláldozza a jövőt. Ezt csak azért csinálja, hogy megválassza a tévéelnököt. Közben ha fennmarad a közszolgálat mai törvénytelen finanszírozása, az Európai Unió súlyos milliárdokkal szankcionálhatja a költségvetést.

- Nem visszás, hogy az elnöki pályázatot még az előző elnökség írta ki, de már az új, MSZP-sekkel kibővített testület jelöl elnököt?

- Kérdéses, hogy egy pályáztatás során lehet-e a szabályokon változtatni. Most érdemi módosulás következik be az elbírálás során. Ilyet egy demokratikus jogállamban nem szokás elfogadni. Az elnökválasztás első stációja, hogy a pártdelegáltakból álló elnökség kétharmados többsége jelöltet állít, a jelöléshez is kell az elnökség jelölése is. A mai, pénteki választáson kiderül, melyik párt tud azonosulni ezzel az antidemokratikus jogalkalmazással. Nyilvánvalóvá válik, hogy valójában ki az ellenzéki és ki a kormánypárti tagja a testületnek.

- Tíz évvel ezelőtt hasonló helyzetben már feloszlatta magát az elnökség. Nem lehetne ez most is megoldás?

- Ugyan! A feloszlatáshoz is kétharmad kell. És amúgy is, mi változna? Már a következő héten erőből felállítanák a hatályos törvényre hivatkozva az új testületet, amelynek az egyik oldalán lenne, ki tudja, hány, de minimum négy szocialista delegált, és összesen ugyanennyi helyen osztozhatna az úgynevezett ellenzék, azaz a Fidesz, a KDNP, illetőleg az SZDSZ és az MDF.

(Magyar Hírlap)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések