Günter Verheugen - aki az "auto motor und sport" című lapnak nyilatkozott erről - úgy véli, hogy az ESP menetstabilizátorral, illetve az ABS-szel történő kötelező felszerelés, és a szigorúbb széndioxid-kibocsátási határértéknek megfelelő gyártási technológiák alkalmazása erős áremelkedést eredményeznek.
A magasabb költségeket akkor tartja a biztos képviselhetőnek, ha ezek a járművek élettartamában, alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásában, és a baleseti kockázatok csökkenésében megtérülnek.
Az Európai Bizottság szeretné elérni, hogy 2012-től minden új autót kötelezően szereljenek föl elektronikus menetstabilizátorral (ESP) és alacsony gördülő ellenállású abroncsokkal. A rendelkezés a járműveket biztonságosabbá és takarékosabbá tenné, mondta Günter Verheugen ipari biztos szóvivője. Tavaly októberben a bizottság az ABS fékrendszer kötelezővé tételére tett javaslatot 2009-től az új autóknál.
A tehergépjárművek és az autóbuszok sem maradnak ki bizonyos biztonsági rendszerek kötelezővé tétele alól. A nehéz tehergépjárműveket például 2013-tól kellene ellátni olyan vészfékkel, amelyet a követési távolságra figyelő radar vezérel. Kötelező lenne a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer beépítése is. Ugyanakkor az unió jelenleg a kilométerenként 120 gramm széndioxid-kibocsátási határérték előírását fontolgatja az autógyártók számára.
A javaslatokra az Európa Parlamentnek és a tagországoknak is áldásukat kell adniuk, mielőtt érvénybe léphetnének.