Az észak-angliai nagyváros 2013-tól vezetne be díjfizetési kötelezettséget azokkal az autósokkal szemben, akik csúcsidőben akarnak behajtani a belvárosba vagy ebben az időszakban akarják igénybe venni a várost elkerülő utat. A manchesteri dugódíj a tervek szerint öt font, vagyis közel 1500 forint lenne.
A 450 ezer fős Manchester az agglomerációval együtt Nagy-Britannia második legnagyobb nagyvárosa. A dugódíj támogatói szerint a belváros zsúfoltságának csökkentésével 2021-ig mintegy 30 ezer új munkahely jöhetne létre a térségben. A helyi vállalatok azonban attól tartanak, hogy a fizetési kötelezettség túl nagy terhet jelentene az embereknek, akik a lassuló gazdaság miatt egyébként is nehéz helyzetben vannak. A helyi konzervatív ellenzék népszavazást sürget a dugódíj kérdéséről.
Londonban 2003 óta kell fizetni a belvárosba behajtó autósoknak. A díj hatására csökkentek a forgalmi dugók, és egyszerűbbé vált az ingázás a brit fővárosban.
Stockholmban tavaly nyár óta kell fizetni a belvárosi autóutak használatáért a napszaktól függően 1-2 eurót. Dugódíjjal sújtják az autósokat Melbourne-ben és Milánóban is. New York is tervezte a dugódíj bevezetését, ám Michael Bloomberg polgármester kezdeményezése végül elbukott az állami törvényhozásban.