Angela Merkel és Nicolas Sarkozy a kibocsátáscsökkentésre vonatkozó különmegállapodások ellenzéséről jutottak elvi egyetértésre. Németország, amely több nagyobb kapacitású és így nagyobb CO2-kibocsátású autót gyárt, járműipara versenyképességének védelmében hallani sem akart a mostaninál jóval szerényebb kötelező kibocsátási normákról, magának külön elbírálást akar. Most azonban kész foglalkozni a tervvel, miszerint 2012-től egységesen kilométerenként 120 gramm lehessen az EU-ban akkor gyártott, azaz nem a régebbi autók átlagos széndioxid-kibocsátásának határértéke. Azt sem ellenzi, hogy ez 2020-ra 95 és 110 gramm közé menjen le.
A bizottság az elkövetkezendő tárgyalások során alakítja ki végleges álláspontját, milyen szankciókban részesítse majd azon országokat, illetve járműgyártóit, melyek az uniós kibocsátási normát túlteljesítik. Jelenleg az európai autópark átlagos kibocsátása kilométerenként és gépkocsinként 145-150 gramm szén-dioxid.