Az elfordulás az autótól már látszik: több százalékkal esett idén nyár elejére a kereslet sok helyütt a fejlett világban. Elképzelhető, hogy a kétszámjegyű amerikai visszaeséshez hasonló következik be Európában is. Jól látható - legalábbis Franciaországban - a fogyasztói bizalom és az autóeladások csökkenése közötti kapcsolat - jegyezte meg. Az eladások növekedését a környezetet jobban kímélő autók után adott kedvezmény viszi előre.
Ghosn közölte: a Renault által a gyártáshoz felhasznált acélért most körülbelül egy milliárd euróval kell többet fizetni, mint két-három évvel ezelőtt. Ez az érték a vállalati nyereség felével ér fel. És a drágulás még nem érte el csúcspontját Európában - tette hozzá a Renault első számú embere, aki a Nissan vezérigazgatója is. Továbbá az autógyártók még messze nem hárították át teljesen ezt a drágulást a vásárlókra. Júniusban a Renault modelljeinél átlagosan másfél százalékos áremelést hajtott végre.
Az energiaárak növekedésének ellensúlyozására vállalata kész a villanyautó tömeggyártására. A Nissan például 2012-re teljesen elektromos, szennyező gázokat nem kibocsátó autókat hozna a világpiacra. Hamarosan ezek gyártása elérheti az évi 10 millió darabot. A Renault elsősorban külföldön futtatná fel termelését, a növekedést elsősorban a marokkói és az indiai gyártás biztosítaná.