FIDESZ.HU > Hírek > Zöld |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Európai Parlament a városi közlekedés fejlesztéséért
|
|
Az Európai Parlament (EP) szerdán Strasbourgban elfogadta "A városi mobilitás új kultúrája felé" című európai bizottsági zöld könyvre reagáló jelentését, amely szerint csökkenteni kell a gépkocsihasználatot, és ösztönözni kell az intelligens közlekedési rendszerek használatát. |
|
Létrehozva: 2008. július 10., 08:05 |
Az EP azt szeretné, ha integrált európai összkoncepciót dolgoznának ki a városi mobilitásról. A testület megítélése szerint szükséges lenne szabványosítani vagy összehangolni a zöld zónák és útdíjak kialakítását és működtetését, a különböző személy- és áruszállítási módok interoperabilitásának technikai és szervezési követelményeit, a fogyatékkal élők, az idősek, a kisgyermekesek és a kevésbé jómódúak mobilitását, a közlekedésbiztonság javítását, valamint az intelligens közlekedési rendszerek (ITS) hozzáférhetőségét és interoperabilitását.
Az Európai Parlament egyúttal elfogadta Barsiné Pataky Etelka néppárti képviselőnek a témában benyújtott indítványait. Mint a képviselőnő közleményében hangsúlyozta, az európai nagyvárosok közlekedését is forradalmian megújítják azok az intelligens közlekedésirányítási rendszerek, amelyek mind a biztonság, mind az állandósult dugók vonatkozásában megoldásokat kínálnak a jövőben. Az európai közlekedésben új korszak nyílik meg - hangoztatta közleményében Barsiné, hozzátéve, hogy a hazai városokban, de legfőképpen Budapesten a városi mobilitás új kultúráját kell megteremteni.
A budapesti helyzetet elemezve Barsiné megállapította, hogy a mostani közlekedési állapot tarthatatlan, a városban nem lehet közlekedni, a légszennyezettségéről pedig kezd hírhedté válni. Adatai szerint Budapestet elhagyta mintegy százezer ember az elmúlt évtizedben, 2005-ben már 273 ezren ingáztak Budapestre, és mindezt úgy, hogy ugyanebben az évben 11 százalékkal kevesebben vették igénybe a HÉV-et és a metrót.