Az EU úgy határozott, hogy a fogyasztóknak minden szükséges információt meg kell kapniuk egy új autó vásárlásakor. Ezzel az 1999-ben kiadott EU-irányelvet kívánja erősíteni az unió. Eddig az üzemanyag-fogyasztást és a környezetszennyező szén-dioxid-kibocsátás mértékét a gyártók gyakran csak apró kisbetűvel tüntették fel.
Az EU környezetvédelmi biztosa egyeztet az autó- és reklámipar képviselőivel, továbbá a környezet- és fogyasztóvédelmi csoportokkal. Az uniós biztos azonban mégsem szándékozik olyan messzire menni, mint az Európai Parlament. Az EU parlamenti képviselői egy kötelezettség nélküli ajánlásban azt követelték, hogy a hirdetési felületek 20 százalékán az új autók klímaegyenlegéről és fogyasztásáról szóló információk kapjanak helyet. Az autóipar máris ellenállást tanúsított a brüsszeli törvénytervezet ellen.