Az Európai Bizottság azt akarja, hogy az összes autógyártó kilométerenként 120 grammra csökkentse az átlagos kibocsátást 2012-re. Az uniós tervek szerint a gyártóknak olyan motorokat kellene gyártaniuk, amelyek kilométerenként 130 grammnál nem juttatnak több szén-dioxidot a légkörbe, a maradék 10 gramm csökkentés pedig a tisztább üzemanyagok felhasználásából származna.
Tavaly az átlagos kibocsátás 158 gramm volt kilométerenként - derül ki a tanulmányból, amelyet az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (European Federation for Transport and Environment, EFTE) készített. A gyártók tavaly 17 százalékkal maradtak el a célkitűzéstől, és a korábbi évhez képest mindössze két százalékkal tudtak javítani a kibocsátáson. A legnagyobb mértékű javulás a német BMW-nél volt megfigyelhető (7,3 százalék). A rivális francia gyártók (Peugeot-Citroen és a Renault), valamint az olasz Fiat által gyártott kisebb kocsik kibocsátása azonban jobban közelített tavaly a 2012-es előirányzathoz, noha a javulás mértéke kisebb volt náluk, mint az BMW-nél. A jelentés szerint ez utóbbiak állnak legközelebb ahhoz, hogy teljesíteni tudják a 2012-es szabványokat. A japán Toyota és Honda a negyedik-ötödik helyen állnak az alacsony kibocsátású autók gyártóinak rangsorában.
A német autók az Európában gyártott legnagyobb teljesítményű modellek, és a német gyártók attól tartanak, hogy az új szabványok őket jobban sújtanák, mint Franciaországot vagy Olaszországot, ahol több kisebb gépkocsit gyártanak.