Az Európai Parlament meg akarja szüntetni a szexuális kicsengésű, szexista hirdetéseket. A strasbourgi képviselő-testület a napokban fogadta el a svéd Eva-Britt Svensson EP-képviselő jelentését, amely figyelemfelhívó akciók indítására is ösztökéli a tagállamokat és az Európai Bizottságot. Az EP tervei között szerepel, hogy betiltja az olyan reklámokat, amelyek szexizmust sugallnak. A női jogokat védő bizottság tagja, Eva-Britt Svensson szerint a reklámokban is megjelenített nemi sztereotípiák megfosztják attól a nőket, férfiakat és gyerekeket, hogy megmutathassák, milyenek valójában, hiszen személyiségük leszűkül az előre meghatározott és mesterséges szerepekre, amelyek gyakran mindkét nemre megalázók. A hatékony ellenőrzést úgy oldanák meg, hogy minden tagállamban felállítanak egy ellenőrző testületet. Az újfajta szabályozás céljaival sokan nagy vonalakban egyetértenek, de eltúlzottnak érzik szigorát. Ráadásul számos országban már most működik olyan szakmai szervezet, amely figyeli a hasonló, károsnak vélt megjelenítéseket. A britek rugalmatlannak, kimódoltnak nevezik a tervezetet. A parlament azt is ajánlja a tagállamoknak, hozzanak létre olyan reklámipari díjakat, elismeréseket, amelyek a nemi előítéletekkel legsikeresebben szakító hirdetéseket jutalmazzák. A Magyar Reklámszövetség egyetért azzal a törekvéssel, hogy ne legyenek szexista reklámok. Ezért a reklámetikai kódexben is szerepel erre vonatkozó kitétel.