A MÁV Cargo privatizálására tavaly hirdettek pályázatot, amelyet a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma nyert el 102,5 milliárd forintos ajánlatával. A konzorcium a vételáron felül öt év alatt 43,5 milliárd forint fejlesztésre vállalt kötelezettséget. A szerződést január 2-án megkötötték, de hatályba csak akkor léphet, ha az uniós versenyhivatal jóváhagyja.
Brüsszelben ritkán fordul elő, hogy a határidő lejártát jóval megelőzően lezárjanak egy versenyjogi vizsgálatot, még akkor is, ha azzal kapcsolatban kevés ilyen probléma merül fel. Ugyanakkor az első eljárás eredménye lehet elvben az is, hogy a bizottság mélyrehatóbb, átfogó vizsgálatot indít, ha versenyjogi aggályai támadnak - ehhez az eszközhöz Brüsszel a kérelmek mintegy 5 százalékánál fordul.
Az elmúlt években a bizottság egyetlen felvásárlási ajánlatot utasított el végérvényesen: a Ryanair és az Air Lingus légitársaságok összeolvadását. Minden más eset az ügylet - azonnali vagy feltételes - engedélyezésével végződött. A magyar és az osztrák sajtó nemrégiben arról cikkezett, hogy az osztrák vállalat ki akar lépni a MÁV Cargo privatizálásából, ezt azonban a Rail Cargo Austria cáfolta.