Franciaország konkrétan azt indítványozza, hogy az összes új autóra vonatkozó átlagos kibocsátási határértékek betartásának időpontja 2012 helyett 2015 legyen.
Az EU-tagállamok közötti tárgyalásokat jelenleg Franciaország vezeti, és a franciák által kidolgozott jogszabálytervezet képezi az alapját a környezetvédelmi miniszterek e témában folytatandó, októberi megbeszéléseinek. A tervezet azt javasolja, hogy a kilométerenkénti 130 gramm széndioxid-kibocsátási határértéket 2012-ig csak az autóeladások 60 százalékának esetében érvényesítsék, és az arányt fokozatosan emeljék 2015-ig. (A jelenlegi átlagos érték: 158 gr/km.)
Emellett Franciaország szeretne egy szigorúbb szabványt is bevezettetni, hosszabb távú célként: 2020-ra 95-110 gramm kibocsátást írna elő. 2020-ig az autógyártóknak lenne elég idejük ahhoz, hogy az új technológiához szükséges beruházásokat biztonságosan megtervezhessék. A tervezet szerint pótlólagos hitelekhez jutnának azok a cégek, amelyek tisztább autókat gyártanak, illetve elektromos autókat és egyéb, kis károsanyag-kibocsátású gépjárműveket értékesítenek. További eleme a tervezetnek egy bonyolult képlet, amely alapján pénzügyi büntetéseket rónának ki az olyan cégekre, amelyek nem teljesítik az előirányzatokat. E büntetések mértéke kezdetben lassan emelkedne, de 2015-höz közelítve egyre meredekebben.
A Greenpeace aktivistáit nem nyűgözte le különösebben a tervezet, azt mondják, hogy csak a "szokásos üzletmenetről" van szó, vagyis a magas üzemanyag-fogyasztás terheit továbbra is az uniós polgárok viselik majd, és a következő években is fennmarad a külföldi olajtól való függőség.
Az uniós kormányok, valamit az Európai Parlament jogalkotói jelenleg vitatják meg a szabályokat, egymástól függetlenül. Az EP-nek a végső döntést októberben kell meghoznia.