FIDESZ.HU > Vélemények > Publicisztika |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Strabag-dosszié: Kuncze és Puch neve is a papírokon
|
|
Az osztrák építővállalat, a Strabag és az MSZP, illetve az SZDSZ kapcsolatairól kezdett cikksorozatot legfrissebb számában a Heti Válasz. Az osztrák lapok értesülései és a Heti Válasz dokumentumai alapján összeállított oknyomozó írásból kiderül, hogy az utóbbi négy évben 13,5 milliárd forint folyt át egy Eurocontact nevű cégen, amelynek vezetője bejáratos volt a még Kóka János vezette gazdasági minisztériumba. |
|
Létrehozva: 2008. október 3., 17:00 |
Az osztrák lapok szerint ez az a kis kft, amelyen keresztül a Strabag "megkörnyékezte" a magyar pártokat. A Heti Válasz birtokában lévő fejléces Eurocontactos papírokon gyakran szerepel Puch László, volt MSZP pénztárnok, Kuncze Gábor volt SZDSZ elnök és Matyi László egykori SZDSZ-es képviselő neve.
Egy friss tanulmány szerint 10 éven belül egymilliónál is többen lehetnek azok, akiknek egy fillér nyugdíj sem járna, írja csütörtöki számában a Figyelő. Mindennek oka, hogy a rendszerváltás után tömegek szorultak ki a munkaerőpiacról, így a korhatár eléréséig túl kevés járulékot fizettek be. Ha a mostani foglalkoztatási szint, és járulékfizetési magatartás nem változik, akkor minden harmadik járulékfizetőt fenyegeti az időskori nyomor veszélye - veti fel a lap, amely három lehetséges reformirányt vázol, és felsorolja ezek jellemzőit, előnyeit, és hátrányait is.
A hvg csütörtöki számában a sztrádaépítés és az ingatlanspekuláció összefüggéseit tárja fel. A cikk szerzője arra hívja fel a figyelmet, hogy bár az ingatlanspekuláció nem büntetőjogi kategória, jelentős kár éri az államot, mert az épülő autópálya szakaszok mentén tőkeerős spekulánsok miatt emelkednek a kisajátítandó telkek árai. A Szegedi Városi Ügyészség jogerős határozatában elutasította a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. tavaly ősszel benyújtott feljelentését, azzal az indokkal, hogy az ingatlanspekuláció nem bűncselekmény. A feljelentést azért tették meg, mert az M60-as pécsi bekötőjénél, illetve az M0-ás rákospalotai szakaszánál is ugyanazon, frissen lett tulajdonosokkal találták szemben magukat az építők, ami nem lehet véletlen - írja a hvg. A lap kimutatást közöl arról, hogy az államnak mennyibe került az autópályák mentén fekvő telkek, területek megszerzése.