A programot a csíkszeredai Polgár-Társ Alapítvány és a walesi herceg által 1979-ben létrehozott The Princes Charities nevű alapítvány közösen indította útjára.
Potozky László, a Polgár-Társ Alapítvány elnöke elmondta: a program sikerességének érdekében a csíkszeredai alapítvány márkanévként jegyeztette be a Transylvania Authenticát, és minősítési rendszert is kidolgozott, amely alapján szakemberek döntenek majd arról, hogy ki jogosult a védjegy használatára.
Erdély természeti és kulturális, régi és új termékeinek ápolását úgy képzelték el a program kidolgozói, hogy kisvállalkozói tőkeként akarják használni a környezeti adottságokat, valamint a kulturális örökséget. Ezen kívül segíteni akarják a kistermelőket a piaci lehetőségek feltárásában és meg kívánják erősíteni a termelők közötti kapcsolatokat. Céljuk között szerepel az is, hogy elősegítsék a közösségek helyi identitástudatának megerősítését és megőrzését.