Az amszterdami és a floridai egyetemek kutatói egyetemistákkal kísérleteztek: limonádét itattak velük, amelyet az egyik csoport számára cukorral, a másikénak mesterséges ízesítővel édesítettek.
Ezután a vizsgálatban résztvevőknek egy fényképet mutattak Sammyről, egy homoszexuálisnak mondott fiatal férfiről, és azt kérték tőlük, hogy öt perc alatt írják le, milyen lehet Sammy egy átlagos napja.
A kutatók ezután összeszámolták, hogy az írásokban hány szerepel abból az 58 sztereotíp megjegyzésből, amelyet a melegekkel kapcsolatban meg szoktak fogalmazni.
Kiderült, hogy azok, akik a cukorral édesített limonádét itták, írásukban sokkal ritkábban használtak sztereotípiát, mint azok, akik az édesítővel készített italt itták. Ebből a kutatók azt a következtetést vonták le, hogy amikor a szervezetben magasabb a cukorszint, akkor az ember hajlamosabb megtartani magának kifogásolható véleményét.
A kísérlet eredményéről a kutatók a Journal of Experimental Social Psychology című szaklapban számoltak be.