A kormány által benyújtott indítvány egyik szempontnak sem felel meg. Egyszerre szorgalmazza a szelektív gyűjtés elterjedését, a csomagolási anyagok visszagyűjtését, valamint a betétdíjas rendszer térnyerését.
A betétdíjas rendszer megerősítése a képviselő szerint is helyes út, de azt célszerű lenne kiterjeszteni az "egy utas" csomagolóeszközökre is. Álláspontja szerint e mellett a szelektív hulladékgyűjtés feltételeinek javítására kellene összpontosítani, mert annak komoly nevelő hatása is van. Fontos, hogy a keletkezett hulladék begyűjtési és újrahasznosítási folyamata teljes mértékben áttekinthető legyen, mert csak ekkor várható el a fogyasztók részéről tudatos vásárlói és környezetvédelmi hozzáállás.
Nincs annál károsabb dolog, mint amikor a szelektív gyűjtésben résztvevő lelkes gyermekek szem elől tévesztik az általuk begyűjtött másodlagos nyersanyag hasznosulásának útját. Ugyanilyen bizalomcsökkentő gyakorlat az is, hogy a befizetett termékdíj feloldódik a költségvetés fő számai között, és így nem látható az, hogy a célhoz kötött befizetés valóban környezetvédelmi célokra hasznosul-e.
Hozzászólásában kitért arra is, hogy a javaslat csak minimális mértékben csökkenti a kisvállalkozások bürokratikus terheit. Ezek esetében a törvényi előírásoknak eleget tevő adminisztráció költsége többszörösen meghaladja az egyébként fizetendő termékdíj mértékét.
A környezetvédelmi szempontok figyelembevétele mellett indokoltnak mutatkozik a törvény hatálya alá nem tartozó kisvállalkozások körének bővítése. Az is nehezen érthető, hogy a kormány miért szorgalmazza az eddig termékdíj fizetéssel nem érintett gyümölcslevek törvény hatálya alá történő bevonását. A kétes összetételű és származású italoktól eltérően az ötven százaléknál nagyobb gyümölcstartalommal rendelkező gyümölcsitalok népegészségügyi szempontból továbbra is kívül maradhattak volna a szabályozási körön. A képviselő ennek a törvényi visszalépésnek az ellensúlyozására módosító indítványt is benyújtott.