Budapesten nincsen olyan személy, aki a városfejlesztéssel foglalkozna - mondta Szálka Miklós, a fővárosi városüzemeltetési bizottság alelnöke (Fidesz-MKDSZ). A politikus szerint rossz a főváros hitelpolitikája is, mert az önkormányzat úgy adósodott el, hogy közben nem kezdett hosszútávú fejlesztésekbe. - Ugyanakkor Budapest vezetése költségvetésében hosszú éveken keresztül az utak, hidak felújítására szánt összegek töredékét - felét, harmadát - helyezi el az éves büdzséjében. Sok esetben ezért kellett a budapesti felújításokat halasztani - mutatott rá Szálka Miklós. Hozzátette: a felújításoknál alkalmazott úgynevezett ideiglenes tereléseknél jobb, hatékonyabb és az utazóközönség számára kímélőbb technikák is léteznek.
Általános probléma a nagyobb fővárosi beruházások esetében, hogy a felújítások időtartalmát rendkívül lecsökkentik, a különböző elterelő útvonalak kialakítását elnagyolják: ezzel mesterségesen segítik elő az áldatlan közlekedési állapotokat. Ez a rohamtempó legtöbbször a munka rovására is megy. A 2-es metró Örs vezér tér és Pillangó utca közötti szakaszán eredetileg tervezett tíz hét helyett hét hétig nem közlekedhetnek a szerelvények.
Szálka Miklós reményét fejezte ki "hogy a felújítás végzői nem az ötvenes években élnek, és nem sztahanovista díjakért dolgoznak", és emlékeztetett arra: a közelmúltból is rossz tapasztalatai vannak. A képviselő példaként a káosz-jellegű "Árpád hídi" csatát hozta fel, de megemlíthetjük a nemrég felújított Bartók Béla út aszfaltrétegén keletkezett elváltozásokat is. Ezek az esetek mind kellő figyelmesség, alaposság nélkül elvégzett munkáról tanúskodnak, pedig ezek a műtárgyak legalább ötven évre készülnek.
Nyári menetrend a BKV-nál
A tanév végén, június 16-tól vezették be a BKV a nyári menetrendjét, ami a nyári szünidő ideje alatt lesz érvényben. Ez idő alatt néhány járatot ideiglenesen megszüntetnek, más vonalakon viszont sűrítették a járatokat. Az eddigi tapasztalatok alapján feltételezhető: a vállalat általában a nyári szünetet használja fel arra, hogy járatokat véglegesen is megszüntessen. Ellenben olyan járatokat, amelyeket a nyár folyamán gyakrabban vesz igénybe az utazóközönség, a lehetőségekhez mérten sűrítették. A járatsűrítés érinti a Margit-szigetre közlekedő 26-os busz követési idejét, amely tizenötről öt percre változik. A Gellért-hegyre közlekedő 16-os és 27-es buszok üzemideje egy órával meghosszabbodik. Sűrítik továbbá a 158-as autóbusz járatait, amely a Libegő felé közlekedik. Ez utóbbi 9-től 19 óráig várja az utasokat. A Római-part felé közlekedő 34-es és a 42-es buszok vonalán csuklós járművek közlekednek nyáron. A csepeli strandra a vakációban érdemes 71-es busszal menni, mivel jó idő esetén az eddigi fél óra helyett tíz percenként fognak indulni. A Várbusz követési ideje is csökken három-négy percre. Végezetül sűrítik a HÉV járatait is, és ahol indokoltnak látják, ott hat kocsival közlekedtetik majd a jelenlegi három helyett.
Bőtös Botond, mno.hu