ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Óbuda lakói nem kérnek a kamionokból

Katyn ugyanolyan szimbólum, mint 1956 - mondta a Magyar Hírlapnak adott interjújában Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer fideszes polgármestere, akit egyebek mellett Budapest teherforgalmi stratégiájáról is kérdeztek.
Létrehozva: 2008. október 29., 09:02 | Utoljára frissítve: 2008. november 3., 01:05
nyomtat küld

- A helyi MSZP az 1956-ról megemlékező ünnepi beszéde miatt uszítónak és demagógnak minősítette önt. Mit szól ehhez?

- Nem tehetek arról, hogy magukra vették a szavaimat.

- Azt sérelmezték, hogy példátlan módon vont párhuzamot a kormány és az '56-os forradalmat vérbe fojtó erők között.

- Beszédemben 1956 eszmeiségét állítottam középpontba. Ez pedig arról szólt, a szabadságharcosok azért küzdöttek, hogy hazugságmentes ország legyen Magyarország. Ez bizony aktuálpolitika is egyben, nem lehet a mától elvonatkoztatni. A történelmi tapasztalatokkal együtt alkothatunk teljes képet a mai belpolitikáról.

- Óbudán ma felavatják a katyni áldozatok emlékparkját.

- Katyn szimbólum, ugyanúgy, mint 1956. A szovjet csapatok 1940-ben Sztálin utasítására ártatlan lengyel hadifoglyokat, tábornokokat, a lengyel értelmiség nagy részét kivégeztek az oroszországi Katynban. Óbudán is emlékezni kell erre az iszonyatra, és fel kell hívni a figyelmet arra, hogy semmiféle különbség nem volt a kommunista és a náci bűnök között. A lengyelek nemzeti tragédiáját az egész világon meg kell ismerniük a fiataloknak. Nem véletlen, hogy ma egy középiskola előtti parkot nevezünk el Katynról. Óbuda 2010-ben a fővárossal közösen emlékművet is avat majd a katyni áldozatok előtt tisztelegve.

- A Fővárosi Önkormányzat teherforgalmi stratégiája szerint Óbudán, a Szentendrei úton vezetne át a budapesti tranzitforgalom. Miért tartják ezt elfogadhatatlannak?

- Már a második tervet készítette el a főváros megbízásából a Parking Kft. Az elsőt elutasította az önkormányzatunk, de a másodikat sem tartjuk elfogadhatónak. A Megyeri híd úgy épült meg, hogy az azzal kapcsolatos szakmai szempontokat figyelmen kívül hagyták. A Szentendrei út alkalmatlan a teherforgalom lebonyolítására. Az út melletti lakóterületet és az aquincumi romterületet is károsítaná a kamionforgalom. Egyébként is a három és fél tonnánál nehezebb gépjárművek nem közlekedhetnek műemlékek mellett.

- Akkor mi lehet a megoldás?

- A Váci út mellett ipari telkek sorakoznak, a tranzitforgalomnak inkább ott lenne a helye. Addig nem kellene életbe léptetni a stratégiát, amíg nem kötik össze a 10-es és a 11-es utat az M0-s körgyűrűvel, ami tehermentesítené a területet. Javaslatainkat eljuttattuk Demszky Gábor főpolgármesternek. A főpolgármesteri kabinet novemberben dönt, de nincs sok kétségem afelől, hogy ismét nem szakmai döntés születik, és változatlan marad a tranzitforgalmi stratégia.

- Mit tehetnek ezután?

- Az óbudai önkormányzat ellenállásán kívül civil ellenállással is számolnia kell a fővárosnak, mivel az óbudai civilszervezetek is támogatnak bennünket.

(Magyar Hírlap)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések