- A helyi MSZP az 1956-ról megemlékező ünnepi beszéde miatt uszítónak és demagógnak minősítette önt. Mit szól ehhez?
- Nem tehetek arról, hogy magukra vették a szavaimat.
- Azt sérelmezték, hogy példátlan módon vont párhuzamot a kormány és az '56-os forradalmat vérbe fojtó erők között.
- Beszédemben 1956 eszmeiségét állítottam középpontba. Ez pedig arról szólt, a szabadságharcosok azért küzdöttek, hogy hazugságmentes ország legyen Magyarország. Ez bizony aktuálpolitika is egyben, nem lehet a mától elvonatkoztatni. A történelmi tapasztalatokkal együtt alkothatunk teljes képet a mai belpolitikáról.
- Óbudán ma felavatják a katyni áldozatok emlékparkját.
- Katyn szimbólum, ugyanúgy, mint 1956. A szovjet csapatok 1940-ben Sztálin utasítására ártatlan lengyel hadifoglyokat, tábornokokat, a lengyel értelmiség nagy részét kivégeztek az oroszországi Katynban. Óbudán is emlékezni kell erre az iszonyatra, és fel kell hívni a figyelmet arra, hogy semmiféle különbség nem volt a kommunista és a náci bűnök között. A lengyelek nemzeti tragédiáját az egész világon meg kell ismerniük a fiataloknak. Nem véletlen, hogy ma egy középiskola előtti parkot nevezünk el Katynról. Óbuda 2010-ben a fővárossal közösen emlékművet is avat majd a katyni áldozatok előtt tisztelegve.
- A Fővárosi Önkormányzat teherforgalmi stratégiája szerint Óbudán, a Szentendrei úton vezetne át a budapesti tranzitforgalom. Miért tartják ezt elfogadhatatlannak?
- Már a második tervet készítette el a főváros megbízásából a Parking Kft. Az elsőt elutasította az önkormányzatunk, de a másodikat sem tartjuk elfogadhatónak. A Megyeri híd úgy épült meg, hogy az azzal kapcsolatos szakmai szempontokat figyelmen kívül hagyták. A Szentendrei út alkalmatlan a teherforgalom lebonyolítására. Az út melletti lakóterületet és az aquincumi romterületet is károsítaná a kamionforgalom. Egyébként is a három és fél tonnánál nehezebb gépjárművek nem közlekedhetnek műemlékek mellett.
- Akkor mi lehet a megoldás?
- A Váci út mellett ipari telkek sorakoznak, a tranzitforgalomnak inkább ott lenne a helye. Addig nem kellene életbe léptetni a stratégiát, amíg nem kötik össze a 10-es és a 11-es utat az M0-s körgyűrűvel, ami tehermentesítené a területet. Javaslatainkat eljuttattuk Demszky Gábor főpolgármesternek. A főpolgármesteri kabinet novemberben dönt, de nincs sok kétségem afelől, hogy ismét nem szakmai döntés születik, és változatlan marad a tranzitforgalmi stratégia.
- Mit tehetnek ezután?
- Az óbudai önkormányzat ellenállásán kívül civil ellenállással is számolnia kell a fővárosnak, mivel az óbudai civilszervezetek is támogatnak bennünket.