Az Európai Parlamenttel közösen született előírás szerint a légitársaságokat széndioxid-kvóta vásárlására kötelezik 2012 elejétől. A számukra engedélyezett kvóta 15 százalékára árverésen kell majd licitálniuk. A bevételből az EU-tagországok saját döntésük alapján gazdálkodhatnak.
A kibocsátás-csökkentési célt a 2005-ös év bázisán határozták meg. 2012-ben ez 3 százalék lesz, 2013 és 2020 között pedig már 5 százalék. A jövő évtized végén döntenek az újabb csökkentés mértékéről.
Kivételt képeznek a rendszer alól a harci, mentő-, tűzoltó- és humanitárius célzatú repülések. A légi közlekedés jelenleg csupán mintegy három százalékban felelős a légszennyezésért az EU-ban, de a szektor részesedése a következő évtized végére megkétszereződhet, ha nem vezetnek be korlátozásokat.