A megállapodás valamelyest visszalépést jelent az eredeti célokhoz képest, mely 2012-től vezette volna be ezt a maximumot, de az alku értelmében ezt csak 2015-től kell alkalmazni, 2012-től kezdődő fokozatos csökkentés mellett. A megállapodás 2020-ra a további jelentős csökkentést helyez kilátásba.
Az előírást nem teljesítő autógyártók büntetése is fokozatosan fog növekedni, eleinte plusz kibocsátásért grammonként 5 euró büntetésre számíthatnak, mely büntetés idővel fokozatosan növekszik, majd 2018-ra grammonként már 95 euró bírságot kell fizetnie a maximális kibocsátást túllépő gyároknak.
Környezetvédő szervezetek már előre bírálták az uniós döntéshozókat, jelen trendeket figyelembe véve ugyanis prognosztizálható, hogy - a megállapodás ellenére - még évekig nőni fog az újonnan gyártott autók szén-dioxid kibocsátása, mielőtt a megállapodás értelmében a gyártók csökkentenék azt. Sajtóértesülések szerint az eredeti terv enyhítését elsősorban a befolyásos német autógyártó cégek járták ki.
2005-ben kilométerenként 159 gramm volt az EU-ban az új autók széndioxid-kibocsátása.
A szakértői szinten született egyezményt még jóvá kell hagynia az tagállamok kormányainak és az Európai Parlamentnek, de ez már csak formalitásnak tekinthető.