ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Takarítani kéne már!

Mint mindennek, úgy mondhatni, hogy az érdekérvényesítésnek is van piaca. A munkavállalókat elérte a balliberális kormányzat általános csődje, sztrájkolnak a földi és légi közlekedési vállalatoknál és a közszolgálatban dolgozók, egyelőre. A kilátásba helyezett és a már elindított szakszervezeti akciók különböző eredményeket hoztak. Van, ahol már megszületett a megállapodás a vállalatok vezetése és az érdekképviseletek között, ahol pedig még dübörög a sztrájk, ott nem adták fel ilyen könnye
Létrehozva: 2008. december 20., 08:57 | Utoljára frissítve: 2008. december 20., 08:58
nyomtat küld

A szakszervezetekre nehezedő nyomás óriási. A reptéri dolgozók legnagyobb megrökönyödésére a nemrég privatizált repülőteret működtető német cég például Görögországból és Hollandiából importál egyre nagyobb számban sztrájktörőket, amihez a Gyurcsány-kormány is segítséget nyújt, nemzetbiztonsági védelemben részesíti a külföldieket. Más esetben a kormány a szakszervezeti vezetőknek a szocialista pártban lévő családi kapcsolatait veti be a megegyezés eléréséhez, hogy az eredeti követelésekkel szemben aprópénzzel szúrják ki a munkavállalók szemét, s utána nagy csinnadrattával bejelentsék, hogy milyen jól jártak a szerencsétlenek.
Az érdekvédelem piacán a piacvezető szakszervezet kétségkívül ma a vasutassztrájkot vezeti.

Ha Gaskó István nem tudná, akkor megsúgom neki: jó az irány. S ha - feltételezve, de nem megengedve - eddig a következtetésig netalántán nem jutott volna el közvetlen tapasztalatai folytán, akkor ajánlom figyelmébe a tulajdonosi körénél fogva szocialista pártbefolyás alatt álló Népszabadság cikkeit és az 1873-ban alapított, a szakszervezetek lapjának titulált Népszaváét. Ezekre úgy kell tekintenie, mintha Gyurcsány Ferenc kormányfő utasítására akarnák őt kilőni a vasutassztrájkot hatékonyan megszervező szakszervezet éléről.

A vasutas-szakszervezet követelései magukban hordozzák a rendszerváltás legsúlyosabb igazságtalanságát. Ma már mindenki számára nyilvánvaló, hogy a privatizációval ellentételezés nélkül fosztották meg a közvagyontól a magyarokat, és ma már mindenki tudja, még ha egyelőre nem is vallja be, hogy a balliberális kormányzás csődbe vitte Magyarországot. Gaskóék az egész vasutasság számára részt követelnek a vasút teherszállítási piaca korrupt, a napokban befejeződött magánosításának bevételéből. Szerintük az ebből származó több mint százmilliárd forintból nemcsak a MÁV Cargóét, hanem minden vasúti dolgozót megillet 250 ezer forint. Ami nem irigyelhető tőlük.

Ehelyütt hívom fel a vasutasok figyelmét, hogy hamarosan az Andrássy úti székházán is túlad a MÁV, amelyért várhatóan újabb 20-30 milliárd forintos bevétele lesz a vállalatnak. E privatizáció a nemzetnek is üzenet. Az alkotmány 10. paragrafusa szerint a magyar állam tulajdona nemzeti vagyon. A történelmi léptékű, óriási eszmei értéket képviselő épület azonban úgy kerül várhatóan külföldi tulajdonba, hogy a bevétel a jól ismert feneketlen zsákba tűnik el. A 250 ezer forint mindenestül húszmilliárdba kerülne a MÁV-nak, hangzik az egyik ellenérv a mesés fizetésekért dolgozó vállalatvezetéstől. Törvénytelen a magánosítás bevételének ilyen jellegű felhasználása, hangzik cinikusan a másik, ami azért is elfogadhatatlan, mert Magyarországon a nemzeti vagyon kifosztásának gátlástalanságához mindig hozzáigazították a jogszabályokat.

Való igaz, hogy a közszolgáltatásokat igénybe vevők korlátozottak mozgásukban, éppen ebben rejlik a közlekedési dolgozók sztrájkjainak ereje. Az amúgy is egyre csak nyomorodó magyarok még elkeseredettebbekké válnak, akiknek dühét a kormány a hatékonyan fellépő szakszervezetek ellen próbálja hangolni az elitet kiszolgáló, szolgalelkű sajtójával. Elhihetik azonban, hogy a helyzet a sztrájkok nélkül sem javulna. A nagytakarításra nem kéne várni tavaszig.

(D. Horváth Gábor, mno.hu)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések