magyar fővárosban megrendezett csúcstalálkozón a résztvevő országok egy nyilatkozatban ismételten megerősítették elkötelezettségüket a Nabucco mellett, valamint bejelentették: márciusig igyekeznek egy kormányközi megállapodás részleteiben megegyezni, melyet júniusban véglegesíthetnek az országok. A tervek szerint ezt követően megkísérelnek előzetes megállapodást kötni a forrásországokkal - a találkozón Türkmenisztán és Azerbajdzsán is jelezte: kész földgázt biztosítani a projekthez. A házigazda magyar miniszterelnök közölte, arra törekednek, hogy az unió a Nabucco-projektet a legfontosabb programjai között szerepeltetve azt finanszírozza is, legalább az induláshoz elegendő pénzzel. Gyurcsány Ferenc szerint az uniónak legalább 2 milliárd euróval kellene támogatnia az uniónak a projektet (melynek összköltségét jelenleg 8 milliárd euróra becsülik), a projekt indításához pedig 200-300 millió eurót, melyet az Európai Beruházási Bank és a Európai Újjáépítési és Beruházási Bank hitelei kiegészítenének.
A konferencián részt vett Andris Piebalgs, a Bizottság energiaügyi biztosa, aki ezzel kapcsolatban kifejtette: véleménye szerint nincs arra szükség, hogy az unió saját költségvetéséből külön forrásokat csoportosítson át a projekt finanszírozására, hiszen a konzorciumban részt vevő hat cég képes előteremteni a szükséges tőkét. "Ha egyértelmű politikai támogatás van a Nabucco mögött, valamint egyebek mellett az Európai Beruházási Bank és az Európai Újjáépítési és Beruházási Bank is támogatja a projektet, akkor már csak a szükséges gázt kell biztosítani" - mondta a biztos.
Piebalgs szerint a Bizottság már szerdán délután dönthet arról, hogy kaphat-e uniós támogatást a Nabucco-projekt az induláshoz, de a döntést még az Európai Tanácsnak és az Európai Parlamentnek is jóvá kell hagynia. Egyelőre csak arról határoznak majd, hogy az Európai Unió támogatja-e pénzügyileg a projektet, arról csak később döntenek, hogy milyen módon valósulhat ez meg. Személy szerint azt tartaná elfogadhatónak, ha a támogatás az Európai Fejlesztési Bankon keresztül történne.
A biztos arról is beszélt, hogy az eredeti tervekkel ellentétben a Nabucco-vezetéken csak 2015-ben indulhat meg a szállítás. Ennek oka egyrészt, hogy várni kell az újabb azeri gázlelőhelyek megnyitására, másrészt arra, hogyan alakul a helyzet Irakban, mivel ez is befolyásolja, lehet-e az országra beszállítóként számítani - tette hozzá.
Andris Piebalgs szerint Iránt sem szabad kizárni a lehetséges forrásországok közül, de mindenekelőtt politikai megállapodást kell kötni a közép-keleti országgal az urándúsítással kapcsolatban.