Nem elégségesek azok az erőfeszítések, amelyeket az Európai Unió tagállamai tesznek az oktatáspolitikában a korai lemorzsolódás csökkentéséért, az olvasási és szövegértési készség javításáért és az érettségit szerzők arányának növeléséért - áll abban a jelentésben, amelyet nagy többséggel elfogadott az Európai Parlament szakbizottsága.
A jelentés témafelelőse, Schmitt Pál a voksolás után elmondta, "nincs jó iskola jól képzett, minőségi pedagógusok nélkül". A néppárti, fideszes politikus arra kérte a tagállamokat, hogy tegyenek meg mindent a tanárképzés javításáért, valamint a tanárok nagyobb megbecsültségéért, tegyék vonzóvá a pedagógusi pályát. "Fontos, hogy a közoktatás állami feladat maradjon" - mondta Schmitt.
"A hátrányos helyzetű közösségek, így a bevándorló és roma származású gyermekek társadalmi beilleszkedését akkor segíti elő az iskola, ha az iskolai közösség, hűen tükrözi a társadalmat" - jelentette ki. Az EP plenáris ülése áprilisban tart vitát a jelentésről.