fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Tovább bővül a V4-ek turisztikai együttműködése
2009. március 9., 12:59
A visegrádi országok turisztikai tárgyalásán a felek egyhangúlag támogatták az együttműködés folytatását és továbbfejlesztését, megállapodtak abban, hogy a programok egyeztetése és végrehajtása érdekében továbbra is rendszeresen találkoznak a marketingszakértők, illetve a turisztikai vezetők a soros elnökséget betöltő országban.

A Magyar Turizmus Zrt. hétfői közleménye szerint a március 5-6-i krakkói találkozón meghatározták a következő időszak együttműködési területeit is, amelyről a négy fél jegyzőkönyvet írt alá.

A tagországok képviselői értékelték a gazdasági válság térségükre gyakorolt hatását turisztikai szempontból, és megállapodtak a válság tapasztalatainak rendszeres megosztásában és a válságra adott tagállami válaszok megismertetésében.

A Visegrádi Országok együttműködésének soros lengyel elnöksége keretében találkoztak a nemzeti marketingszervezetek vezetői és a V4-ek turisztikai állami irányításának vezető képviselői.

Magyarországot Róna Iván, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Pap Zoltán, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkárságának szakmai főtanácsadója képviselte a krakkói találkozón.

A résztvevők megerősítették szándékukat a tengerentúli piacokon történő közös promócióra vonatkozóan, megállapodtak abban, hogy folytatják a kínai, amerikai és japán piacokon megvalósított sikeres marketing-együttműködést, tovább bővítik az orosz piacon való megjelenést, az együttműködés keretében elkészítik a V4-ek közös orosz nyelvű honlapját és az Urálon túli területeken túlmenően a Moszkvai régióban is közös megjelenést, roadshow-t terveznek. Folytatják az amerikai piacon sikeres internetalapú V4 oktató programot is, amelynek révén a négy ország turisztikai kínálatát ismerhetik meg az amerikai utazásszervezők, valamint megismétlik az elmúlt évi közös megjelenést Szingapúrban is.

A tárgyalások során a négy ország turisztikai vezetői értékelték a közös turisztikai promóció és turizmusdiplomáciai együttműködés eredményeit, és egyetértettek abban, hogy a visegrádi együttműködés sikeres területe a turizmus, amelynek keretében az elmúlt öt évben számos közös lépés valósult meg.

Ennek legfőbb eredményei: V4 logó és négy nyelvű közös honlap létrehozása, közös részvétel a célpiacok legfontosabb turisztikai kiállításain, közös statisztikai kiadvány és térkép elkészítése, piackutatás, közös tanulmányutak lebonyolítása, reklámfilm és angol nyelvű V4 oktatóprogram elkészítése. A Visegrádi Országok együttműködése keretében megvalósuló turisztikai programokhoz a négy ország együttesen több mint egy millió euróval járult hozzá a 2005-2009-es időszakban.

A közös programok lebonyolítására a tagállamok 2009-ben 305 ezer eurót fordítanak.

Felszólalásában a magyar delegáció pozitívan értékelte a visegrádi együttműködés turisztikai szegmensét. A V4 együttműködés intenzívvé válását követő 5 év alatt a Visegrádi Országokból érkező turisták által eltöltött vendégéjszakák száma Magyarországra összesen 84 százalékkal nőtt. Az együttműködésben szereplő tengerentúli piacok közül Kínában és Oroszországban tapasztalható folyamatosan kétszámjegyű növekedés.

Tekintettel a válság okozta keresleti tendenciák változására és a közeli piacok szerepének növekedésére, a visegrádi országok távolabbi piacokon való együttműködésének nő a jelentősége a tagországok marketingtevékenységben, aminek révén költséghatékonyan oldható meg ezeken a piacokon a régió iránti érdeklődést fenntartó marketingtevékenység. Ezért összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével tovább kell folytatni a közép-európai régió turisztikai kínálatának népszerűsítését a tengerentúli és távoli harmadik piacokon. Magyarország július 1-jétől veszi át a V4 soros elnökséget, ezért a magyar delegáció meghívta partnereit a következő ülésre Budapestre.

A The European Quartet - One Melody brand név alatt 2004 óta sikeresen folytatott együttműködés célja, hogy Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia összehangolt munkával és a rendelkezésre álló források egyesítésével közösen népszerűsítse a közép-európai régió turisztikai kínálatát mind szélesebb körben, a tengerentúli piacokon.

(MTI)