A dán főváros tervei szerint 2015-ig 20 százalékkal fogják csökkenteni a széndioxid-kibocsátást, 2025-re pedig a megújuló energiaforrások növekvő használatának köszönhetően teljesen széndioxid-semleges területté válnak.
"Ez egy nagyratörő vállalkozás, ám azért akarjuk elérni a céljainkat, hogy segítsünk megállítani a globális felmelegedést, méghozzá a széndioxid-kibocsátás jelentős csökkentésével" - mondta el az AFP hírügynökségnek a környezetvédelemért felelős alpolgármester, Klaus Bondam.
Mivel majdnem lehetetlen vállalkozást jelent a teljes széndioxid-kibocsátás felszámolása, ezért a széndioxid-semlegesség jegyében a város úgy igyekszik csökkenti a kibocsátást, hogy a kiotói előírásoknak megfelelő beruházásokat támogat, amelyek mindenfelé a szennyezés mértékét hivatottak csökkenteni.
A főváros lakóinak, üzleti vállalkozásainak és energiaszolgáltatóinak arra való buzdításával, hogy támogassák a helyi önkormányzatot a "zöld főváros" tervének megvalósításában Bondam alpolgármester szerint reális célnak tűnik a kitűzött 2025-ös dátum.
"Tisztában vagyunk vele, hogy ez sokba fog kerülni, ám készek vagyunk állni a költségeket, hiszen ez befektetés a jövőbe" - mondta az alpolgármester, aki szerint a városlakók mindannyian támogatják a tervezetet. "Egyre nagyobb számban választják az olyan környezetbarát megoldásokat, mint a bicikli vagy az autóbusz használata a gépkocsi helyett. Ma a koppenhágai lakosok körülbelül 40 százaléka megy munkába biciklivel, és az ország többi részében élőkhöz képest sokkal alacsonyabb az általuk kibocsátott szén-dioxid mértéke" - tette hozzá.
Koppenhága széndioxid-semleges tervezetében ötven olyan konkrét kezdeményezés szerepel, mint például a város elektromos ellátásnak szélenergiával való biztosítása, vagy az elektromos árammal, illetve hidrogénnel hajtott autók bevezetése. A városi tanács idén nyáron fogja meghozni döntését a tervvel kapcsolatban. A szomszédos Norvégia és Svédország már korábban bejelentették terveiket arra vonatkozóan, hogy egész országuk széndioxid-semleges lesz, méghozzá 2030-as, illetve 2050-es határidőkkel.