A cég előzetes javaslata szerint a rendszert párizsi vagy bécsi mintára tervezik kialakítani, vagyis a kerékpárokat a 300-600 méterenként elhelyezett dokkoló állomásoknál lehet majd felvenni és letenni. A rendszer bevezetésekor 800-1200 kerékpárral számolnak a szakemberek, első körben a belvárosban, a Nagykörúton belüli területen tesztelnék a kölcsönző hálózatot.
Az előzetes tanulmány szerint a beruházáshoz 1,2 milliárd forintra lenne szükség, ehhez a pályázat sikerétől függően 100-200 millió forint önrészt kellene biztosítani, a költségek fennmaradó 90 százalékának előteremtéséhez azonban uniós támogatás igénybe vételét tervezik.
Külföldön komoly problémákat okoztak a vandálok és a kerékpártolvajok, Párizsban például 18 hónap alatt szinte az összes biciklit le kellett cserélni , és összesen 7 800 kerékpárnak kelt lába. Ebből okulva Budapesten már a kétszintes kölcsönzést vezetnék be, azaz a használati díjon felül előzetes regisztráció és egy viszonylag alacsony összegű éves előfizetési díj is feltétele lenne a kölcsönzésnek. Párizsban az éves regisztrációs díj 29 euró, de már egy euróért lehet napi, öt euróért pedig heti "bérletet" kiváltani. A tervezett budapesti árakat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de az már biztos, hogy a szolgáltatás az első fél vagy egész órában ingyenes lenne, ezt követően viszont időarányosan emelkedő díjakkal ösztönöznék a biciklik gyors "forgását".
A főpolgármesteri kabinet támogatta, hogy a főváros induljon a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által kiírt pályázaton, így a közeljövőben megkezdődhet a részletes megvalósíthatósági tanulmány és a pályázati dokumentáció előkészítése. A közgyűlés május végén dönthet a javaslatról.