A közúti jogszabálycsomag értelmében egy nemzetközi szállítást követő hét napon belül a visszaúton fekvő tagországok területén összesen három fuvart (kabotázst) lehet vállalni. Ez országonként legfeljebb egy szállítás jelenthet, az üres rakodótérrel történt beutazást követő három napon belül.
Egy 2006-ban elfogadott uniós irányelv értelmében a külföldön vezető buszvezetőknek legalább hatnaponta egy pihenőnap jár. Ez viszont azzal jár, hogy az ennél hosszabb utakra két buszvezetőt kell vinni, ez pedig többletköltséget jelent, amelyet végső soron az utasoknak kell megfizetniük. Az üzletági képviseletekkel folytatott konzultáció alapján az EP most támogatta a 12 napos szabály 2010-től történő visszaállítását. Eszerint ennyi napig dolgozhatnának buszvezetők nemzetközi utakon. A 12 napos szabály viszont csak egy-egy útra vonatkozik, több rövidebbre nem.
2014-től a 22 óra és reggel 6 óra közötti éjszakai járatoknál több sofőrt kell alkalmazni.
Jogszabályokat fogadott el az EP a buszon, illetve hajón utazók jogairól is. Ezek hasonlatosak lesznek a légi utasok jogaihoz.
Az induló állomásnál mért több mint két órás késés esetén a buszozóknak alternatív utazási lehetőséget kell felajánlani. Ha az utas ezt nem fogadja el, a teljes jegyárnak megfelelő kártalanításra jogosult. Ha a szállító cég nem tud alternatív lehetőséget felajánlani, a kompenzáció a jegyár 150 százaléka. Az EP ragaszkodott ahhoz, hogy az alternatívával élő utasok is megkapják kompenzációként a jegyár 50 százalékát. A busztársaság kimentheti magát, ha bizonyítja, hogy a késésért vagy a járattörlésért nem felelős. A jogszabály kitér az utas baleseti sérülése vagy halála esetén fizetendő kompenzációra is. Ez utóbbinak legalább 21 ezer eurónak kellene lennie az EP által megszavazott szöveg szerint.
A parlament egy véleményadó és egy jogszabályalkotó jelentést is elfogadott az intelligens közlekedési rendszerek elterjedésének ösztönzéséről.
Barsiné Pataki Etelka a néppárti frakció vezérszónokaként ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy az európai közlekedéspolitika egyik legfontosabb pillére az intelligens közlekedési technológia. Javasolta, hogy állapítsák meg az intelligens alkalmazások minimumszintjét. Az Európai Bizottságtól várnak javaslatokat a nem magánberuházásból megvalósuló fejlesztések finanszírozására, valamint arra, hogy a külső határokon átlépő forgalom hogyan tud zökkenőmentesen illeszkedni "a reményeink szerinti intelligens európai infrastruktúrához" - tette hozzá.