fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Elindult az európai KKV-hét
2009. május 6., 16:40
Első ízben rendezik meg Európában a Kis- és Középvállalkozások Hete elnevezésű rendezvénysorozatot. A KKV-hét célja a vállalkozói kedv ösztönzése és a vállalkozások támogatására irányuló figyelemfelkeltés. A kampánynak köszönhetően a kkv-k számos információt, tanácsot, támogatást és ötletet kaphatnak, amelyek segítségével fejleszthetik tevékenységeiket.

A Május 6-14 között Európa-szerte rendezvények sorozata áll a már meglévő, vagy leendő kis- és középvállalkozások (KKV-k) rendelkezésére, hogy egyrészt információhoz, másrészt kapcsolatokhoz juthatnak.

Innovációban alulmaradunk

A programsorozat szorosan kapcsolódik az innováció és a kreativitás jegyében zajló európai évhez is, mivel Brüsszel szerint ez a jelenlegi gazdasági válság ellenszere.

"Azok, akik kreativitásba és innovációba fektetnek versenyképesebbek lesznek, mint azok, akik nem tesznek így" - mondta az európai év hivatalos megnyitóján Ján Figel, az EU oktatási biztosa.

Az Unió 2008-as éves beszámolója alapján azonban Magyarország éppen ezen a téren marad el jelentősen a többi tagországtól. Míg az Európai Unióban a mikro-vállalkozások 43 százaléka képzi magát valamilyen módon, addig Magyarországon ez az arány 13 százalék. Bár nem ilyen drasztikus, de hasonló lemaradás tapasztalható a kis- és közepes vállalkozások szintjén is. Ráadásul, ha van is valamilyen képzés a munkavállalók számára, az általában rövidebb ideig tart, mint más európai országokban.

Lemaradás tapasztalható az új termékek és az azokból származó bevételekre nézve is. Az EU-ban átlagosan a vállalkozások 63 százaléka számol be ilyen sikerről, de Magyarországon ennek aránya csak 43 százalék, ami - Lettország után - a második legrosszabb arány.

A KKV-hét hosszú távon gondolkodik

A Kis- és Középvállalkozások Hete egyike az Európai Kisvállalkozói Törvény ("Small Business Act") végrehajtó intézkedéseknek, amely a kis- és középvállalkozásokkal kapcsolatos első átfogó szabályozási keret az Európai Unió és tagállamai számára.

A Bizottság a következő célokat tűzte a KKV-hét elé:

- Tájékoztatás: információ szolgáltatása és terjesztése azzal kapcsolatban, hogy az EU és az egyes nemzeti hatóságok milyen segítséget kínálnak a kisvállalkozásoknak.
- Támogatás: partneri kapcsolat kialakítása az EU és a kis- és középvállalkozások között, hangsúlyozva, hogy a versenyképesebb KKV-k Európát is erősebbé tehetik, továbbá hogy az EU kész tanáccsal és támogatással szolgálni e vállalkozások számára.
- Inspiráció: a meglévő kis- és középvállalkozások ösztönzése látókörük kiszélesítésére és vállalkozásaik továbbfejlesztésére, illetve kiterjesztésére.
- Megosztás: a vállalkozással kapcsolatos vagy vállalkozói ötletek és tapasztalatok megosztása.
- Bátorítás: a fiatalok meggyőzése arról, hogy a vállalkozói létforma vonzó karrierlehetőség.

(EUvonal)