A Velo-City nemzetközi kerékpáros kongresszus résztvevői a környezetkímélő és költségtakarékos városi bicikliközlekedés népszerűsítéséről, illetve infrastrukturális feltételeinek megteremtéséről tanácskoznak keddtől péntekig. A Velo-City mozgalom 1980-ban indult, és azóta kétévente, más és más városban tartják meg a kétkerekűek legnagyobb nemzetközi találkozóját. Idén a belga főváros a házigazda.
A biciklis közlekedés nem bocsát ki káros gázokat, hatékony, egészséges és élményt nyújtó, fontos azonban, hogy biztonságos is legyen - indokolta Tajani a hatósági közreműködés szükségességét az olyan célok elérése érdekében, mint például, hogy 2020-ra az uniós lakosok az általuk megtett összes út legalább 15 százalékát kerékpárral tegyék meg, illetve hogy a halálos kimenetelű kerékpáros-balesetek száma - szintén 2020-as céldátummal - a jelenlegi felére csökkenjen.
A kerékpározás biztonságának növelésére az EU a 2007 és 2013 közötti költségvetési ciklusban több mint 600 millió eurót fordít. A találkozón Siim Kallas EU-biztos elmondta, hogy az Európai Bizottság alkalmazottainak 18 százaléka kerékpárral vagy gyalog jár be munkahelyére. Az egyes brüsszeli bizottsági épületek közötti ingázás céljára szolgálati biciklit lehet igénybe venni.