Az, hogy mikorra lesz vonzó alternatíva az elektromos meghajtású autó a benzines vagy dízelmotoros autóval szemben, erősen függ az adópolitika előírásaitól. Az IFA és a Dekra abból indultak ki, hogy a benzin literenkénti ára 2020-ra 3 euró környékén fog járni, és hogy a benzines autó átlagban már csak 6 litert, a dízel 5 litert fogyaszt majd. Az akkumulátorárak feltehetőleg feleződni fognak addigra, tehát megközelítőleg 6000 euróra fognak csökkenni.
Ha mindez beigazolódik, akkor a plug-in-hybrid autók (konnektorról tölthető elektromos és belső égésű motorjuk is van) kilométerenkénti költsége 44 centre, a csak akkuval működő járműveké 42 centre csökkenhet. A benzinesek esetében 47 centtel, a dízeleknél 45 centtel számolnak. Ezzel esetleg még az úgynevezett diesotto motorok (a dízel és a benzines technológiák ötvözése, öngyulladós benzinmotor) tudnának a maguk 41 cent/kilométeres költségükkel lépést tartani.
2020-ig a gázüzemű autók is számításba jöhetnek a 42 cent/kilométeres fogyasztásukkal, feltéve, hogy az adók nem emelkednek. A második generációs bioüzemanyagok 44 cent/kilométerenkénti költségével valamivel a hagyományos üzemmódú járművek költségszintje alatt lennének, feltéve, hogy ennek az üzemanyagfajtának az ára nem lenne magasabb, mint a benziné. 2008-ban a benzines autók kilométerenkénti költsége átlagban 35 cent, a dízelautóknál 34 cent körül alakult. Valamivel alatta, 33 cent körül volt a gázüzemű autók kilométerenkénti üzembetartási költsége.