Az Európai Parlament megbízásából készült májusi felmérés szerint az európaiak átlagosan 49 százaléka tudja, hogy melyik napon tartják országában az EP-választást, a magyarok esetében ez az arány 76 százalékos. A megkérdezett magyar választók 35 százaléka mondta azt, hogy biztosan elmegy szavazni, ez viszont elmarad a 43 százalékos EU-átlagtól - derült ki a felmérésből.
Az eddigi előrejelzések azt mutatják, hogy nem borulnak majd fel a mostani erőviszonyok az Európai Parlamentben: valószínűleg a néppárt marad a legnagyobb frakciót, őket a szocialisták és a liberálisok követik majd - mondta Szalai Zoltán.
Az irodavezető arról is beszélt, hogy első alkalommal az Európai Parlament központi tájékoztatást is indított a választás népszerűsítése érdekében. Ennek keretében egységes rádiós és televíziós hirdetéseket láthatnak majd a választók az EU minden tagállamában. A médiakampány a héten indul majd Magyarországon - tette hozzá.
Az Európai Parlament összesen 18 millió eurót költ a kampányra, ebből Magyarországra néhány százezer euró jut. A magyarországi kampányt segíti még az Európai Bizottság költségvetéséből felhasznált kétszázezer euró. Mivel öt évvel ezelőtt a magyar választási részvétel elmaradt az átlagtól, ezért a magyarországi kampányra idén az átlagosnál többet költenek - mondta Szalai Zoltán.
A rádiós és televíziós hirdetések a közszolgálati televízióban és regionális adókon futnak majd. Emellett női és családi hetilapokban, 17 megyei napilapban és két internetes hírportálon is lesznek hirdetések - tette hozzá.