Pajna Zoltán, a város fideszes alpolgármestere az egyik forgalomirányító központban tartott sajtótájékoztatón ismertette: a DKV július 1-től 250, szeptembertől pedig további 100 munkavállalót vesz át a Hajdú Volántól. A 140 új, alacsony padlós, légkondicionált busz beszerzése, új telephely építése és egyéb kiegészítő fejlesztések összesen 12 milliárd forintba kerültek az önkormányzatnak.
"Mérföldkövet léptünk át: mától Magyarországon Debrecenben a legalacsonyabb a károsanyag-kibocsátás és a zajterhelés" a tömegközlekedésben - mondta a politikus. Hozzátette: a tömegközlekedés és az autóforgalom versenyében most fontos lépést tettek előbbi javára. Reményeik szerint versenyképesebb, magasabb komfortfokozatú buszokkal vissza lehet szoktatni az embereket a tömegközlekedésre, így csökkenhet a város közúti túlterheltsége és a légszennyezés. Szavai szerint a közgyűlés decemberben vitathatja meg a további javaslatokat: megvizsgálják a kedvezményes tömbjegyek vagy a harmincnapos bérlet bevezetésének lehetőségeit.
Nagy Attila, a DKV Zrt. vezérigazgatója a sajtótájékoztatón közölte: cégük 460 emberrel veszi át a városi tömegközlekedés üzemeltetését és a forgalomirányítást. Kiemelte, hogy 100 szóló és 40 csuklós, Euro5-ös motorral ellátott, egységes megjelenésű Volvo-busszal lesznek az utakon.
Kossa György, a járművek biztosítását és karbantartását végző Inter Tan-Ker konzorcium vezérigazgatója rámutatott: a 140 buszból 100-at itthon gyártottak, és ezzel mintegy ezer új munkahelyet teremtettek, magyar hozzáadott értékkel.
Az MTI tudósítója által megkérdezett utasok vegyes érzésekkel fogadták az átállást és a megváltozott menetrendet: sokan a bérletárak emelkedése és a kezdeti járatkimaradások miatt panaszkodtak, egyikőjük hangos bekiabálásokkal zavarta a sajtótájékoztatót - Pajna Zoltán erre reagálva türelmet kért az utasoktól - mások örültek az új, kényelmes és légkondicionált buszoknak.