Mint mondta, Belváros-Lipótváros önkormányzata 70, míg az európai uniós források 30 százalékkal járulnak hozzá a megvalósításhoz szükséges mintegy 5 és fél milliárd forintos költségvetéshez. Ennek eredményeként 36 ezer négyzetméter közterület burkolatát cserélik ki, ami egyebek mellett 3 és fél kilométer úthálózat felújítását jelenti.
A munkálatok a Kálvin tér-Kecskeméti utca-Egyetem tér és a hozzájuk csatlakozó kis utcák vonalán kezdődtek májusban, melynek során az eddiginél szélesebbre építendő járdák díszburkolatot kapnak, a járda és az utak pedig egy síkba kerülnek, így megvalósul a teljes akadálymentesítés. Terveik között viszont nem szerepel újabb sétálóutca megnyitása - mutatott rá.
A járdák mészkőből, az utak gránitból épülnek, egyaránt 10 centiméter vastagon. A nagy teherbíró képességre azért van szükség, mert a felújított utak várhatóan az ingatlanfejlesztőket is vonzzák majd, ami a teherautók nagy forgalmával jár együtt.
Puskás András utalt arra: a belvárosban parkolóhelyeket építenek, ezzel együtt több kerékpárt, gyalogost és kevesebb autót várnak. A 15-ös autóbusz ugyanakkor továbbra is zavartalanul közlekedhet.
Közlése szerint a kerület észak-déli tengelye mentén jóval kevesebb gépjármű közlekedésére számítanak, mert a forgalmi rend kivezeti azokat a Bajcsy-Zsilinszky útra és a rakpartra. Ennek eredményeként a levegő minőségének javulására számítanak, már csak azért is, mert fa- és bokortelepítésekkel is járnak a munkálatok - hangsúlyozta.
Az alpolgármester kitért arra, hogy a Szabadság tér és az Október 6. utca sarkára egy vízijátékot terveznek, amelynek közepén egy madarat stilizáló követ helyeznek el. Érdekessége, hogy a vízsugarakra rá lehet lépni, mert a szenzorok érzékelik a mozgást, és a vízsugár eláll, mihelyt közelít valaki.
Ugyanígy a Hild térre és az Egyetem térre építenek vízijátékot, utóbbi mellett egy lábfejet ábrázoló gránitszobor lesz, ami "az egyetemisták életbe való kilépését" szimbolizálja. Az alkotó Szmrecsányi Boldizsár szobrászművész - folytatta.
Közterületi közműveket is építenek, ami azt jelenti, hogy az utakon bizonyos távokon másfél méteres hasábokat helyeznek el a felszín alá, amelyeket kihúzva onnan rá lehet csatlakozni az áramszolgáltatásra - mondta.