A válság közepén irdatlanul sok pénzt, 26 milliárd forintot költ a főváros a Margit híd felújítására. Csakhogy más országokban ekkora összegből nemhogy felújítanak hidakat, hanem újakat építenek a legmodernebb technológiával, akár a 607 méteres Margit hídnál több kilométerrel hosszabbakat is. Németországban két éve adták át az ország legnagyobb, 4,2 kilométeres hídját, amely összekötő útjaival együtt alig került többe a Margit híd felújítására szánt summánál.
A Strabag és a Hídépítő konzorciuma újíthatja fel Budapest második legöregebb hídját 26 milliárd forintért. Ebből hatmilliárd európai uniós forrás, a többit a főváros közpénzekből finanszírozná. Az építtetőkről szóló döntés ugyan még nem hivatalos, de a Fővárosi Önkormányzat pénzügyi és közbeszerzési bizottsága kedden már meghozta határozatát. A várhatóan másfél évig tartó munkálatok augusztusban kezdődnek. Személygépkocsikat 2010 augusztusáig nem engednek fel a hídra, ez idő alatt csak busz és villamos közlekedhet. A hidat kiszélesítik, kétsávos bicikliút is épül majd rajta.
Németországban ennél jóval nagyobb fába vágták a fejszéjüket az építők. Az ország leghosszabb, 4,2 kilométeres hídját 2007 októberében adták át Mecklenburg Vorpommern tartományban. Az építmény, a hozzá tartozó beruházásokkal együtt - a 20-as autópálya és a 96-os főút összekötő szakaszával együtt - 125 millió euróba került. Ez az összeg a két évvel ezelőtti euróárfolyamon számolva mintegy 32 milliárd forint. A Rügen-szigetet a szárazfölddel összekötő híd a legmodernebb technológiával készült. Hárommillió euróba került csupán annak az elektronikus közlekedési rendszernek a kiépítése, amely az időjárástól és a forgalomtól függően "irányítja" az autóvezetőket. Tizenhét kivetítőn csökkenti a megengedett legnagyobb sebességet az automatika, ha például túl erősen fúj a szél, ködös az idő, esetleg havazik. A háromsávos hídon a középső sáv használatáról a százötven kilométerre lévő Petersdorf bei Malchow-i közútiforgalom-ellenőrzési központban döntenek, hogy éppen a ki- vagy bevezető forgalom szolgálatába állítsák, a hídon ugyanis harmincöt kamerával pásztázzák a forgalmat. A monumentális műalkotás egyébként igazodik a jelenlegi hajóforgalomhoz, ezért a híd közepén felépített 128 méteres pillér, amely az építés kezdetétől jelképpé vált, negyvenkét méterrel a tengerszint fölé emeli a hidat. Így a vitorlások és az óceánokat átszelő hatalmas tartályhajók is könnyedén áthajózhatnak alatta. Az 1936-ban épített másik, régi hidat most készülnek felújítani. A Margit hídhoz hasonló méretű híd renoválására hatmillió eurót, mintegy 1,6 milliárd forintot költenek a németek.