FIDESZ.HU > Hírek > Európai Unió |
Nyomtatás Ablak bezárása |
Párbeszéd a hagyományos európai iskolarendszer átalakítáról
|
|
Az Unió tisztviselői kezdettől fogva az iskolarendszer reformja mellett foglaltak állást, írja a Baltic Course. A svéd elnökség oktatási feladatait kiemelő cikk szerint napjainkban ezen reformok több mint szükségesek, elég ha csak a pénzügyi válság vagy a globalizáció adta kihívásokat nézzük, melyek új minőségi képzést és versenyképes hátteret igényelnek. |
|
Létrehozva: 2009. július 18., 10:24 | Utoljára frissítve: 2009. július 18., 10:29 |
2009 márciusában meghallgatást tartottak az Európai Parlamentben "Az európai iskolarendszer reformja: hol állunk?" címmel. A beszélgetést még az előző Parlament szervezte, néhány hónappal a választások előtt, a probléma azonban most is ugyanolyan égető.
Siim Kallas az Európai Bizottság alelnöke, aki adminisztratív ügyekért, átvizsgálásért és csalás ellenes ügyekért felel, meghallgatásokat tartott a Főigazgatóság személyzetének segítségével. A Bizottság már 2004-ben is sürgette a szektor szereplőit, hogy egy széleskörű konzultáció segítségével készítsenek mélyelemzés az európai iskolarendszer jövőjéről. A biztos elmondta, 5 év együttműködés és kemény munka után az EU számos konkrét eredményt ért el.
A három fő pillér: A politikai reformfolyamat az iskolai oktatással kapcsolatban 2005-ben kezdődött, a holland elnökség alatt, ennek megvoltak a maga kulcsfontosságú mérföldkövei. Ilyen volt a 2006-os novemberi miniszteri találkozó, ekkor került ugyanis először ilyen magas szinten napirendre a kérdés. Következésképpen a tagállamok illetékes miniszterei megállapodtak arról, hogy mi lehet az elkövetkező reformok 3 fő pillére.