Bizonyos hírek szerint ugyanis kétezer kilométernyi vasúti szakaszt kíván a közlekedési kormányzat bezárni, köztük a Bakonyon átvezető, Győr-Veszprém vonalat is megszüntetnék - tette hozzá. Az alpolgármester szerint a Cuha-völgyi vonal "nemzeti, iparművészeti érték és természeti kincs".
Czaun János elmondta: az elmúlt szombaton a Cuha-völgyi Bakonyvasút Szövetség ülésén Horváth László, a Közép-dunántúli Regionális Közlekedés-szervezési Iroda vezetője azt a kormányzati szándékot közölte velük, hogy a Győr-Veszprém közötti vasútvonal 2009. decembere után nem lesz az országos hálózat része. Erre a vonalra az új évre már nem fognak menetrendet kérni - tette hozzá.
Czaun János elmondta: az irodavezető azt ajánlotta fel, hogy az érintett önkormányzatok alakítsanak egy társulást, s annak a tulajdonos magyar állam egy forint ellenében átadja a vasútvonalat, tehát üzemeltessék azt az érdekelt városok és falvak. A veszprémi alpolgármester szerint ez egy "kétszínű és nem tisztességes" hozzáállás, hiszen a vonal országos feladatokat is ellát, sőt nem is a személyszállítás a fő profilja, hanem a turisztikai hasznosítás.
A veszprémi alpolgármester utalt arra is, hogy egy hétköznapi utasszámláláskor a legkevesebb utas tizenkettő volt, a legtöbb pedig 104, azaz három "tömött busznyi" ember. Utóbbi tény is azt mutatja, hogy nagyon nehéz lenne közúti közlekedéssel helyettesíteni ezt a vasútvonalat - tette hozzá.
Debreczenyi János, Veszprém fideszes polgármestere elmondta: támogatnak egy olyan beadványt, amelyet a Megyei Jogú Városok Szövetségéhez küldenek el, majd a szövetség nevében azt fogják kérni, hogy az egész országot illetően vizsgálja felül a kormány a "vasútmegszüntető szándékot". Véleménye szerint Nyugat-Európában nem az tapasztalható, hogy a történelmi vasutakat megszüntetik, hanem ellenkezőleg, azokat inkább felújítják, megóvják.
Rámutatott: nem sok értelme lenne vasúti hidakat, alagutakat ipari műemlékké nyilvánítani, ha a vasútvonalat pedig megszüntetik. Ha egy infrastruktúrát nem használnak, az elveszti a létjogosultságát, s lényegében megsemmisül - mondta a polgármester.
Debreczenyi János "cinikusnak tartotta" a regionális közlekedésszervező iroda ajánlását, mert az önkormányzatok már a kötelező feladataik ellátásához sem rendelkeznek elegendő pénzforrással, így nem vállalhatná el egy vasútvonal fenntartását és üzemeltetését.
Ugyanakkor "furcsának találta", hogy a kormányzat meg sem vizsgálja a privatizáció lehetőségét. Utalt arra, hogy van Magyarországon olyan vasútvonal - a GYESEV -, amely évtizedek óta nem magyar állami tulajdon, és jól működik.
Debreczenyi János rámutatott arra is, hogy a Győr-Veszprém közötti 82-es főút szinte alkalmatlan a közlekedésre, szerinte "ez az infrastruktúra százéves állapotot tükröz". S emellett kívánják megszüntetni a másik működő infrastruktúrát - mutatott rá.
Elhangzott: a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal nemrég újabb egy évvel - 2010. augusztus 12-ig - meghosszabbította a Cuha-völgyi vasút épületeinek és műtárgyainak az ideiglenes műemléki védettségét.