A hír igazi állatorvosi ló. Érdemes alaposabban szemügyre venni.
1. A BKV nem is a földalatti átalakítására kért tanulmányt, ahogy elhangzott, hanem annak átpozicionálására. Láthatóan a hírszerkesztő nem tudott mit kezdeni a valóságot - a szimpla lopást - elfödő szakkifejezéssel, hát a maga felkészültsége szerint lefordította. Pocsékul. Az átalakítás ugyanis a termék megváltoztatását feltételezi, az átpozicionálás viszont csak a róla kialakított kép megújítását jelenti. Moldova írt már hasonló történetet, amikor a piacra dobott zaccot méregerős kávéként hirdetik, tiltva tőle a szívbetegeket.
2. Ha a tanulmány - a hazugságipar dicsőségére - remek szakmai munka, és hasznosul, alkalmat ad a BKV-nak, hogy a luxusmetróvá átpozicionált földalattin magasabb jegyárakat szedjen. Azaz kávé árában adja el a zaccot. Ami a vállalat oldaláról nézve tiszta haszon, a kilencmillió pedig remek befektetés. Csakhogy jelen esetben semmi mást nem akartak, mint súlyos adófizetői forintokat magánzsebbe folyatni.
Ebből a piti történetből nemcsak azt bogozhatjuk ki, hogy a lopás kifinomult technikákkal folyt a BKV-nál, de azt is, hogy a szakmai zsargonjával önmagát elsáncoló kommunikáció nem a tisztánlátás eszköze, sokkal inkább az elfödésé.
És nem kell hozzá földalatti.