Ígéretek sokasága született már Kerékpáros Budapest Tervről, a kerékpárutak hosszának duplázásáról, a kerékpárosok számának ötszörözéséről, veszélyes bicikliutak átépítéséről, karbantartásáról, sőt pesti Tour de France-ról is. A gyakorlat a valós szándék hiányát tükrözi. Árulkodó, hogy a két éve bejelentett 10%-os részarány cél ellenére sem zajlik forgalomszámlálás, ahogy európai városokban szokás.
A közlekedésfejlesztési pénzek 0,5%-át sem fordítják az akuttá vált problémákra, holott a kerékpárosok aránya már 5%-hoz közelít. A Margit hidat évtizedekre teszik tönkre használhatatlan és veszélyes kerékpárúttal. Biciklisták ezreit szabadítják és szoktatják gyalogosjárdákra szakszerűtlen megoldásokkal. A budai rakparton mindennaposak a gyalogos-kerékpáros ütközések, de senki sem törődik vele. A gyökerektől felvert, rázóköves bicikliutak felett néha már teljesen összenő a gaz, amit kerékpáros aktivisták nyesnek vissza.
Tiltják a kerékpározást a Lánchídon, de az a többi hídon is veszélyes. Ha egy útszakaszra civilekkel egyeztetett, szakmailag elfogadható terv készül, az még a bejelentés után is bármikor meghiúsulhat.
Közben Demszky Gábor a tavalyi biciklis felvonuláson tekerve kamerába mondja mit szeretne a mozgalom, sőt idén Hagyó Miklós és sajtósa már Critical Mass rendező kívánt lenni. Ez így nem megy, elég a PR-ból!
Az utóbbi években kerékpárosok haltak meg hivatali mulasztások miatt. A Critical Mass sosem lesz önkölrázós tüntetés, de a Nagykörútra tervezett autómentes napi felvonulás nyitányaként - néhány percre jelképesen - kerékpárok ezreivel zárják körül a Városházát. A városvezetők nem kommunikációs-, hanem lépéskényszerben vannak. A civilek régóta figyelmeztetnek, hogy gyorsan terjed a kerékpározás, de ez a feltételek hiánya felesleges feszültséget gerjeszt a közlekedésben. A döntéshozók sajnos elkéstek, de ettől feladatuk csak tovább nőtt. Biztosítaniuk kell több százezer budapesti jogát a biztonságos, környezetbarát közlekedéshez. Nem hátráltathatják tovább a városi kerékpározás fejlődését.
Számonkérhetetlen célok helyett konkrét és azonnali intézkedésekre van szükség:
Kerékpársávra a Nagykörúton, átjárható hidakra, a balesetveszélyes Andrássy úti és rakparti kerékpárút átépítésére, több biciklitárolóra és rendszeres forgalomszámlálásra.
A felvonulás szeptember 22-én, 18:30 körül indul a Városháza tömbjétől, amit a kerékpárosok 17:30-tól gyülekezve pár percre jelképesen körbelakatolnak pár ezer bringával. Útvonal nincsen, a Városházától a forgalomban közlekedve eltekernek a Nagykörútra, ahol tesznek 1-2 kört, majd 20 órakor újra találkoznak a Városháza parkban, ahol a szokásos bringaemeléssel zárnak.