A miskolci közgyűlésben ellenzékben lévő képviselők úgy vélik: az eredeti határidőhöz képest jelentősen csúszik a miskolci villamosprojekt megvalósítása, és ez akár veszélybe is sodorhatja a jelentős részben uniós forrásból megvalósuló beruházást, amelynek költsége csaknem 40 milliárd forint.
Szeptember elején vált világossá, hogy eredménytelenül zárult a miskolci Zöld Nyíl elnevezésű villamosprojekt villamosbeszerzési pályázata. Három cég - a spanyol C.A.F részvénytársaság, a svájci-osztrák Stadler és az olasz AnsaldoBreda - nyújtott be ajánlatot 31 új miskolci villamos gyártására, ám mindhármuk árajánlata meghaladta azt az összeget, amelyet a projekt erre a célra biztosít.
A miskolci önkormányzat hamarosan új pályázatot ír ki.
A két ellenzékben lévő városi képviselő úgy fogalmazott: "óriási határidő csúszásban van a miskolci villamosprojekt", és már most kijelenthető, hogy az eredeti, 2011. végi határidő nem tartható. Az első új villamos leghamarabb 2012. januárjában kerülhet sínre Miskolcon, a projekt pedig 2013 februárjában fejeződhet be optimális esetben.
Emlékeztettek: volt már példa arra, hogy a tervezett határidő jelentős csúszása veszélybe sodorta az uniós támogatás egy részét.
Elhangzott: Miskolc a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) két olyan volt vezetőjét alkalmazza szakértőnek a villamosprojekthez, akik jelentős végkielégítéssel távoztak cégüktől.
Vág Péter a BKV volt vezérigazgató-helyettese, aki a Combino projektért is felelős volt a társaságnál - Juga György információja szerint - nyugdíjazása után kapott 25,8 millió forintja mellé 8,2 millió forint végkielégítést is haza vitt. Felesége, aki a BKV szakszervezetének egyik vezetője volt 11,6 millió forinttal távozott a cégtől. A Fidesz miskolci politikusa szerint egy másik, a miskolci villamosos projekt mellett bábáskodó BKV-s, Deme Sándor, a budapesti társaságtól 11,9 millió forint végkielégítéssel távozott.