Az elégetett gáz ötször annyi energiát termel, mint amennyi a rendszer működtetéséhez szükséges. A cég állítása szerint a módszert már alkalmazza a Brit Haditengerészet HMS Ocean nevű hadihajója, és készen áll arra, hogy bekerüljön az amerikai hadseregbe is. Ami azonban ennél sokkal fontosabb lehet, az a rendszer civil felhasználásában rejlő lehetőség. Egyes kalkulációk szerint a technológia alkalmazásával jelentős energiatermelés mellett 95 százalékkal csökkenthető a városi hulladék mennyisége.
A folyamat kulcsa egy több ezer éve alkalmazott elv, a pirolízis, amelynek segítségével a hulladékot magas hőmérsékleten elbontják, és a keletkezett termékeket (pirolízisgázt vagy -olajat) elégetik. A melegítés oxigénhiányos környezetben történik, és a termelt gáz későbbi használatra elraktározható egy gőzturbina meghajtásához. A hagyományosabb szemétégetőkkel szemben a különbség az oxigén hiányában, illetve a hulladék jellegében keresendő: itt kevert szemétről van szó, és nem válogatottról. A folyamat végterméke, ami aztán elhagyja az égetőt egy üvegszerű anyag - a rendszerbe belépő hulladéknak kb. 5 százaléka- továbbá 400 kilowattnyi energia.
A haditengerészet hulladékkezelését ez a rendszer nem csak megkönnyíti, de elméletileg biztonságosabbá és kevésbé szennyezővé teszi, hiszen korábban a felhalmozott hulladékot teherautókkal szállították el jelentős mennyiségű üzemanyagot égetve el így.
A technológiának számos alkalmazása létezhet, és kétségkívül nagy lehetőséget kínálhat az egyre csak halmozódó szemét kezelésére, miközben a hagyományos szemétégetőkkel szemben ezeket az ipar szereti inkább energiatermelő üzemeknek tekinteni. Ugyanakkor számos ellenvélemény is napvilágot látott a koncepcióval összefüggésben.
A rendszer környezeti terhelése akár nagyobb is lehet, mint a hagyományos égetőké, amennyiben a termelt gázokat fosszilis üzemanyagot felhasználó (általában dízel) motorokban égetik el. Ebben az esetben a koncepció elbukik, hiszen a gázok elégetése nyilvánvalóan nagyobb terhelést okoz, mint a hulladék pirolízise. A kritikusok éppen ezért a hulladék megelőzésében látják a megoldást.