Minthogy a település viseli a gyermekbarát város önként vállalt küldetés címét, a kártyát majd a legifjabbak kezébe is szeretné adni, felelős gondolkodásra, önálló választásra buzdítván őket. A közvetlen rászorultság mellett ugyanis igénybe vehetnék például a nem szorosan értelmezett szükségletekre is a kártyát, mint színház, mozi, könyvtár, közművelődési programok belépőjének, részvételének megváltására.
Michl József polgármester elképzelhetőnek tartja, hogy maga a tatai gyermek választhatja meg, mit kíván igénybe venni az adott kereteken belül: sakkozni szeretne, sportklubba beiratkozni, avagy művészeti iskolába járni. Ezáltal bizonyos értelemben versenyhelyzetbe is kerülnek az oktatási és sport-, művészeti intézmények, szolgáltatók, ám a polgármester úgy véli, ez előnyére válhat az érintetteknek. Az érdekeltség és a minőség is szerepet kap a kártya által közvetetten.
A rendszerben majdan résztvevő helyi partnercégeket és szervezeteket -különös tekintettel a kis- és középvállalkozásokra - szintén segíteni kívánja az önkormányzat a kártya mögötti anyagi háttérrel. A támogatás kétirányúsítása vélhetően többszörös erkölcsi és anyagi haszonnal jár.
Több cégtől is árajánlatot kér az önkormányzat a szisztéma kidolgozásához és működtetéséhez, amelynek tervét megszavazta a testület. A városi kártyából legalább hatezer darabot bocsátanának ki, megfelelő névvel, arculattal.
Michl József polgármester hangsúlyozta: a családtámogatás a fő profilja a városi kártyának, s néhány javaslat máris körvonalazódott. A tervek szerint 2010 május-júniusában indítanák a Tata-kártya felhasználását.