FIDESZ.HU > Hírek > Önkormányzat Nyomtatás
Ablak bezárása
II. kerület: 2013-ig lehívható a támogatás
2013-ig használható fel az az 5 milliárd forint, amit az unió a budai fonódó villamoshálózat kivitelezésére ítélt meg és nincs határideje az építési engedély kiadásának - közölte a II. kerületi önkormányzat.
Létrehozva: 2009. november 17., 17:47

A kerület fideszes polgármestere, Láng Zsolt hétfőn megbeszélést folytatott a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a főpolgármesteri hivatal vezetőivel. A kapott tájékoztatásból kiderült: nincs és nem is volt november 30-i határideje az építési engedély kiadásának, a támogatási összeg nem veszhet el, a pályázati dokumentáció pedig módosítható, mivel Brüsszel még nem hagyta jóvá - olvasható a kerület közleményében.

Közölték továbbá, hogy nem igaz az a kifogás sem, hogy a 17-es villamos pályájának felújítása azért nem kerülhetett a projektbe, mert az unió nem támogat ilyen típusú beruházásokat. Mint írták, megfelelő pályázatírási technikák alkalmazásával erre is lenne lehetőség.

Szerintük valótlan állítás az is, hogy a kerület javaslataival a pályázati tervek már nem egészíthetők ki, mivel még van lehetőség a tervdokumentáció bővítésére.

"Egyes állításokkal ellentétben a jelenlegi projektet sem akadályozzuk, hanem amint már korábban is elmondtam, olyan elemekkel szeretnénk kiegészíteni, amelyek biztosítják annak működőképességét" - idézi a közlemény Láng Zsolt polgármestert.

A budai fonódó villamoshálózat első ütemében a 17-es villamos jelenlegi vonala déli irányban két vonalon kapcsolódna a meglévő hálózathoz. A Török, illetve a Frankel Leó úton át a Moszkva tér felé, a Bem rakparton keresztül pedig a Batthyány téri vonallal adja meg az összeköttetést. A projekt keretében összekapcsolódó villamoshálózaton a 61-es járat Óbudáról a Bécsi út-Frankel Leó utca-Margit körút-Moszkva tér-Alkotás utca-Móricz Zsigmond útvonalon közlekedik majd. A 19-es villamos a Bécsi út-Frankel Leó utca-Bem rakpart-Szent Gellért tér-Kelenföldi pályaudvar útvonalon, a 41-es villamos pedig a Bécsi út-Frankel Leó utca-Bem rakpart-Szent Gellért tér-Fehérvári út-Kamaraerdő útvonalon jár majd.

A projekt veszélybe kerüléséről november 2-án beszélt az MTI-nek Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője. Akkor elmondta, hogy projekt indításához már csak az építési engedély kiadása szükséges, de a II. kerület eddig nem adta ki ehhez a hozzájárulását, mert több szakmai kifogása is van.