Hónapokat csúszik a négyes metró építésére vonatkozó nyílt, nemzetközi pályázatok kiírása, mivel még jelenleg is zajlanak a tárgyalások a kétszázmilliárd forintos beruházás finanszírozási részleteiről és az ellenőrzési mechanizmus alkalmazásáról a kormányzat és a főváros vezetése között. A Magyar Nemzet információi szerint kora ősz helyett legkorábban decemberben, de valószínűbb, hogy csak jövő év elején írhatók ki az első tenderek az alagútfúrásra és az állomások szerkezeti megépítésére. Egyelőre még a négyes metró engedélyezési okmányát sem fogadta el a fővárosi közgyűlés, s a metróépítésre vonatkozó polgárjogi szerződést sem kötötték meg a beruházó felek. Ezt egy korábbi kormányhatározat szerint július végéig kellett volna aláírni a kabinet és a fővárosi önkormányzat képviselőjének. A lap értesülései szerint további akadályok is késleltetik a nemzetközi pályázatok kiírását. Nem rendelkezik ugyanis még a metró jogerős környezetvédelmi és vasúthatósági engedéllyel sem. Előbbi első fokú határozatát két környezetvédő szervezet fellebbezte meg, az eljárás jelenleg is zajlik, míg a vasúthatóságit csak a környezetvédelmi engedély birtokában lehet megadni. Ráadásul a DBR Metró projektigazgatóság kisebb módosításokat is végrehajtott az engedélyeztetési terveken.
Atkári János pénzügyekért felelős főpolgármester-helyettes reményét fejezte ki, hogy még szeptember végén lezárulnak a tárgyalások a kormányzattal. A polgárjogi szerződés aláírása - amely a metróperből fakadóan a finanszírozásban részt vállaló felek fizetésének kikényszerűsíthetőségét garantálja - nem a főváros miatt csúszik, az egyezkedések nehézkesek voltak a kormányzati szervekkel a nyár folyamán - jegyezte meg.
Pál Gábor - Magyar Nemzet