A Yandex orosz hírportál skálája szerint a közlekedés állapota elérte a legsúlyosabb helyzetet jelző, maximális 10 pontot. A Yandex a metrót ajánlotta a közlekedők figyelmébe, de a délutáni csúcsforgalomban a metróban is mindig hatalmas a tömeg.
A városban számtalan baleset történt, s noha a lassú tempó miatt túlnyomórészt apró koccanásokról van szó, az elakadt autók - amelyek vezetői várták a rendőröket, bár ez néhány hónapja már nem kötelező, ha senki nem sérült meg - tovább nehezítették a haladást.
Az egy irányban 6-8 sávos Szadovoje körúton néhol 10-11 sávban álltak a gépkocsik, mindenütt mentőautók szirénáztak és villogtak, de senki nem engedett utat nekik.
Moszkvában a nagyobb kereszteződésekben még mindig rendőrök irányítják a forgalmat, így megtörténhet, hogy a lámpa akár 10-15 percig sem vált. A torlódásokat az esetek jelentős részében az autósok maguk okozzák tolakodásukkal. A nagyon sok közlekedési rendőr általában nem a dugók feloszlatásával foglalkozik, hanem azt lesi, ki követ el szabálytalanságot, és megbüntetik az illetőt, illetve illő összegű készpénz fejében eltekintenek ettől.
Amióta azonban Dmitrij Medvegyev elnök újra meghirdette a korrupció elleni harcot, és néhány hete új embert neveztek ki a fővárosi közlekedési rendőrség élére, a jelek szerint történt némi változás. Beszámolók szerint a rendőrök több helyen is igyekeztek legalább azt megakadályozni, hogy az autósok lezárják a kereszteződéseket, s ott, hol végképp nem volt kilátás a haladásra, a közlekedési táblák jelzéseit felülbírálva igyekeztek olyan irányba terelni az autókat, ahol valami mozgási lehetőség kínálkozott.